» اجتماعی » توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در سلماس
اجتماعی - پیشخوان - سلماس
امام‌جمعه سلماس مطرح کرد:

توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در سلماس

فروردین 9, 1403۱۰:۳۹ ق٫ظ 40

امام‌جمعه سلماس گفت: به همت بسیجیان و مرکز نیکوکاری مسجد فاطمه الزهرا (س) بسته‌های معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از سلماس پیام ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی در مراسم توزیع بسته‌های غذایی که به همت بسیجیان و مرکز نیکوکاری مسجد فاطمه الزهرا (س) و با حضور جمعی از مسئولین در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرستان سلماس برگزار شد، تبلیغ این اقدامات را در راستای فرهنگ‌سازی و اجرای فرمان مقام معظم رهبری کاری خدا پسندانه دانست و اظهار کرد: دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوعان در دین مبین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته و ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای انفاق و کمک به دیگران است.

وی افزود: مردم نیکوکار و نوع‌دوست سلماس از دیرباز در دستگیری و کمک به محرومین زبانزد خاص و عام بوده‌اند و چندین بار بسته‌های کمک‌های مؤمنانه بین نیازمندان توزیع کرده‌اند. حمایت از نیازمندان باعث ایجاد عزت‌نفس در میان آنان و احساس ارزشمندی می‌شود. این احساس به افزایش روحیه و انگیزه آن‌ها برای ادامه زندگی منجر می‌گردد، یا در نگاهی وسیع‌تر، می‌تواند آنان را نسبت به بهبود وضعیتشان امیدوار و ساعی کند. بی‌تردید ارتقای شرایط اقتصادی اقشار نیازمند در هر اجتماع، به ایجاد یک جامعه مالی مستقل و پایدار کمک می‌کند.

ایجاد یک جامعه مهربان‌تر و همدل‌تر


طباطبایی بیان کرد: کمک به نیازمندان در یک نگاه جامعه‌شناسانه باتوجه‌به اقداماتی که ما به‌عنوان اعضای جامعه می‌توانیم در این راستا انجام دهیم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه این اقدامات نه‌تنها به بهبود وضعیت زندگی آن‌ها کمک می‌کنند، بلکه به ایجاد یک جامعه مهربان‌تر و همدل‌تر نیز کمک می‌کنند. به‌طورکلی کمک به نیازمندان، عملی انسانی و اخلاقی است که نه‌تنها به زندگی آن‌ها ارزش‌افزوده می‌دهد، بلکه اثرات مثبت زیادی بر جوامع و افراد دارد.

امام‌جمعه سلماس با اشاره به ایجاد انگیزه برای ساخت یک زندگی بهتر عنوان کرد: حمایت از نیازمندان و تجربه می‌تواند انگیزه‌ای برای بهتر زندگی‌کردن برای دیگران باشد. این تجربه ممکن است افراد را ترغیب کند تا اشتراک گذاشتن داشته‌های مالی، فرهنگی، عاطفی و مهارتی خود را به‌عنوان یک ارزش اجتماعی دیده و اقدام در راستای آن را بیش‌ازپیش مدنظر قرار دهند.

دستگیری از نیازمندان باعث تقویت ارتباطات انسانی می‌شود

سید کاظم میر کاظمی‌زاده فرمانده سپاه سلماس نیز اظهار کرد: حل مسائل مردم، دستگیری از نیازمندان و رواج یافتن فرهنگ مواسات و همدلی، امروز هم برای همه جوامع بشری، به‌ویژه جوامع اسلامی و کشور ما، اهمیتی اساسی دارد که اگر از آن غفلت شود، زمینه‌های جلب رحمت پروردگار مهربان محدود می‌شود. در مقابل، نهادینه‌شدن روح احسان و برادری، فرصت را برای جاری‌شدن باران تفضلات الهی فراهم می‌کند، برادری‌ها را تعمیق می‌بخشد و در پرتو این همدلی و برادری، انسجام اجتماعی را در بزنگاه‌ها افزایش می‌دهد.


فرمانده سپاه سلماس ادامه داد: حمایت از نیازمندان به‌عنوان یک عمل انسانی و اخلاقی، تأثیرات مثبت گسترده‌ای بر زندگی جمعی و ارتباطات اجتماعی دارد. این ارتباطات می‌تواند از جمله دوستی، همبستگی و احترام متقابل باشد که به تقویت هویت جامعه کمک می‌کند. افزایش احترام و همدلی در جامعه نیز احساس انسجام اجتماعی را تقویت کرده و باعث یکپارچگی و رشد یکسان جامعه می‌شود. این فعالیت‌ها از طرفی با اثرگذاری بر بهبود ریشه‌های روابط انسانی موجبات شکل‌گیری یک اجتماع نوع‌دوست، میهن‌دوست و دغدغه‌مند را فراهم آورده و باعث یک زندگی جمعی معنادار و پرنشاط می‌شود.

وی عنوان کرد: حل مسائل مردم، دستگیری از نیازمندان و رواج یافتن فرهنگ مواسات و همدلی، امروز هم برای همه جوامع بشری، به‌ویژه جوامع اسلامی و کشور ما، اهمیتی اساسی دارد که اگر از آن غفلت شود، زمینه‌های جلب رحمت پروردگار مهربان محدود می‌شود.

افزایش احساس مسئولیت اجتماعی


میر کاظمی‌زاده همچنین گفت: حمایت از نیازمندان و مشارکت در فعالیت‌های خیریه، احساس مسئولیت اجتماعی را در افراد تقویت می‌کند. این احساس باعث می‌شود که افراد بهترین تلاش خود را برای بهبود شرایط جامعه بکنند. فعالیت‌های خیریه و کمک به نیازمندان همچنین باعث کاهش اختلافات فرهنگی و تعادل اجتماعی می‌شود. این اقدامات به افراد کمک می‌کند که بر خطرات انزوا و انحراف اجتماعی پیشگیری کنند.

وی در آخر بیان کرد: کمک‌کردن، روحیه انسانی فرد را تقویت می‌کند. این تجربه می‌تواند به رشد احساس مسئولیت اجتماعی و ارتباط انسانی کمک کند و به افزایش همدلی و همبستگی در جامعه منجر شود. باتوجه‌به اثرات مثبتی که کمک به نیازمندان دارد، این عمل به‌عنوان یک ارزش انسانی و اجتماعی بسیار ارزشمند است که همواره باید به آن توجه شود و ترویج شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×