» اجتماعی » توزیع ۳۳ هزار تن کود یارانه‌ای
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌ غربی مطرح کرد:

توزیع ۳۳ هزار تن کود یارانه‌ای

مهر 26, 1403۹:۲۶ ق٫ظ 00

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی از توزیع بیش از ۳۳ هزار تن کود یارانه‌ای در 6 ماه نخست امسال از طریق صدور ۱۳۰ هزار و ۳۳۷ حواله الکترونیکی خبر داد.

محمد مظلومی از توزیع 33 هزار تن کود یارانه‌ای در بین کشاورزان آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی توزیع کودهای یارانه‌ای، افزایش دسترسی کشاورزان به این نهاده‌های اساسی و همچنین مدیریت صحیح مصرف آن‌هاست.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌ غربی افزود: به همین منظور، با همکاری شبکه کارگزاری‌های مجاز و نظارت‌های لازم، تلاش می‌شود تا کودها به‌صورت عادلانه و در زمان مناسب به دست کشاورزان برسد تا علاوه بر حفظ کیفیت محصولات، بهره‌وری منابع خاکی نیز حفظ شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از استفاده نادرست و هدررفت کودها، برنامه‌هایی برای آموزش کشاورزان و آگاهی‌رسانی درباره اهمیت مصرف صحیح کود در دست اجرا است. این آموزش‌ها می‌تواند به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و افزایش سلامت محصولات کشاورزی کمک شایانی کند.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: با توجه به نقش کلیدی کشاورزی در اقتصاد آذربایجان‌غربی، حمایت‌های بیشتر از کشاورزان و تأمین نهاده‌های ضروری از جمله کودهای یارانه‌ای، گامی مهم در راستای تقویت این بخش و دستیابی به توسعه پایدار در حوزه کشاورزی محسوب می‌شود.

مظلومی عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور، ۳۳ هزار و ۸۸۸ تن انواع کود یارانه‌ای از طریق ۱۳۰ هزار و ۳۳۷ حواله الکترونیکی و شبکه گسترده کارگزاری‌های مجاز در استان توزیع شده است.

وی افزود: کود یکی از عوامل کلیدی در تولید محصولات کشاورزی است و نقش اساسی در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات ایفا می‌کند. ارائه کود یارانه‌ای به کشاورزان به عنوان یک حمایت مؤثر از تولید کشاورزی و افزایش بهره‌وری محسوب می‌شود که می‌تواند به بهبود عملکرد کشاورزان، افزایش تولیدات و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی آن‌ها منجر شود.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از کودها، علاوه بر ارتقای کیفیت خاک و حفظ محیط‌زیست، از آلودگی خاک و آب نیز جلوگیری می‌کند. توزیع کودهای یارانه‌ای با نظارت دقیق می‌تواند به حفظ منابع طبیعی و تضمین پایداری محیط‌زیست کمک کند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×