» اجتماعی » توزیع ۵۰ هزار پرس غذا در محرم
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

توزیع ۵۰ هزار پرس غذا در محرم

مرداد 13, 1403۳:۰۰ ب٫ظ 50

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در ایام محرم، ۵۰ هزار پرس غذا بین عزاداران حسینی توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی از دهم تا سیزدهم مرداد ماه سال جاری در مجتمع ایثار ارومیه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد که امسال با افزایش چشم‌گیری در تعداد شرکت‌کنندگان روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی، ۱۵۰ نفر شرکت کرده‌ بودند که از این تعداد ۸۰ نفر برادران و ۷۰ نفر خواهران بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امسال در مسابقات قرآنی سهمیه استانی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت که این رشد نشان‌دهنده استقبال گسترده‌تری از این مسابقات می‌باشد و همچنین بیانگر تلاش‌های مستمر مسئولان برای جذب علاقه‌مندان بیشتر به این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان استانی این مسابقات به نمایندگی از آذربایجان‌غربی در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد، مسابقات کشوری نیز به میزبانی تبریز و با عنوان «شهدای خدمت» برگزار می‌شود، حضور این برگزیدگان در سطح ملی می‌تواند اعتبار و جایگاه استانی را نیز ارتقا دهد.

۱۲ میلیارد تومان به اجرای نیت واقفان اختصاص یافته است

جوانبخت بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، مجموع درآمد بقاع و اوقاف استان به ۱۰۷ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ درصد رشد داشته است، این افزایش درآمد نشان‌دهنده مدیریت مؤثر و برنامه‌ریزی دقیق در امور اوقاف است که به توسعه و بهبود خدمات اوقاف منجر شده است.

وی بیان کرد: در پنج ماه گذشته، بیش از ۱۲ میلیارد تومان به اجرای نیت واقفان اختصاص یافته است بیشترین میزان اجرای نیت مربوط به حوزه مساجد بوده و پس از آن هیأت‌های مذهبی در اولویت قرار دارند که این مبالغ به بهبود زیرساخت‌ها و افزایش خدمات دینی و مذهبی در سطح استان کمک کرده است.

جوانبخت بیان کرد: امسال همچنین تعداد ۸۱۲ بسته معیشتی از محل اجرای نیات بین افراد بی‌بضاعت توزیع شده است، این اقدامات خیرخواهانه نقش بسزایی در حمایت از افراد نیازمند و کاهش فقر در جامعه ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه در ایام محرم ۵۰ هزار پرس غذا بین عزاداران حسینی توزیع شده است، گفت: در قالب طرح بصیرت عاشورایی، ۲۰ برنامه مختلف در استان برگزار شده و این برنامه‌ها موجب افزایش آگاهی و بصیرت دینی در جامعه شده و تأثیر بسزایی در حفظ و گسترش فرهنگ عاشورایی داشته‌اند.

جوانبخت بیان کرد: در ایام محرم، ۲۱ مبلغ به اجرای برنامه‌های مختلف دینی پرداخته‌اند که از این تعداد، ۱۰ مبلغ بومی و ۱۱ مبلغ از قم حضور داشته‌اند که این مبلغان با تلاش‌های خود در نشر معارف اسلامی و ارتقای آگاهی دینی مردم نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف در اربعین حسینی گفت: موکب واقفان خیراندیش ۱۲ روز مانده به اربعین تا سه روز پس از اربعین در مرز تمرچین حضور خواهند داشت.

جوانبخت با بیان اینکه در این موکب روزانه ۵ هزار پرس غذا بین زائران حسینی توزیع می‌شود، عنوان کرد: این موکب با تلاش ۹۰ نفر از خادمان و با بودجه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان به اطعام زائران می‌پردازد، این اقدامات نقش مهمی در خدمات‌رسانی به زائران و تسهیل سفر آنان ایفا می‌کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×