» اجتماعی » توزیع ۹ هزار تن کود در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

توزیع ۹ هزار تن کود در آذربایجان‌غربی

مهر 18, 1403۱۰:۳۲ ق٫ظ 20

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی، از توزیع حدود ۹ هزار تن انواع کود یارانه ای در شش ماهه اول سال‌جاری توسط کارگزاران مجاز این شرکت در شمال استان خبر داد.

محمود مظلومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از توزیع نزدیک به ۹ هزار تن انواع کود یارانه‌ای توسط کارگزاران مجاز این شرکت در نیمه اول سال جاری در شمال استان خبر داد و اظهار کرد: از این مقدار، بیش از ۸ هزار تن مربوط به کود ازت، ۵۰۰ تن کود فسفاته، و ۳۰۰ تن کود پتاس بوده است.

مظلومی تاکید کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آمادگی کامل برای تامین نیازهای کودی استان را دارد و از کشاورزان و باغداران خواسته است که با ثبت زمین‌های خود در سامانه پهنه‌بندی، نسبت به دریافت کود یارانه‌ای اقدام کنند. او افزود که کشاورزان باید از پخش کود در سطح خاک جلوگیری کنند و کود را مستقیماً در محل ریشه‌ها قرار دهند تا بهره‌وری افزایش یافته و آلودگی‌ها کاهش یابد.

وی همچنین تاکید کرد: برای حمایت از کشاورزان، ضروری است الگوی کشت مطابق با اصول و ضوابط استان نهادینه شود تا کود یارانه‌ای به محصولاتی که الگوی کشت را رعایت می‌کنند تخصیص یابد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: طی 6 ماه اول سال جاری، حدود ۹ هزار تن انواع کود یارانه‌ای توسط کارگزاران مجاز این شرکت در مناطق شمالی استان توزیع شده است. این کودها شامل بیش از ۸ هزار تن کود ازته، ۵۰۰ تن کود فسفاته، و ۳۰۰ تن کود پتاس بوده است. وی افزود که این توزیع با هدف ارتقای بهره‌وری و حمایت از کشاورزان صورت گرفته است.

مظلومی همچنین خاطرنشان کرد: کشاورزان برای دریافت کود یارانه‌ای، باید با ثبت باغات و مزارع خود در سامانه پهنه‌بندی اقدام کنند. وی با اشاره به اهمیت مصرف صحیح کودها، توصیه کرد که از پخش آن بر سطح خاک اجتناب شود و کودها در مناطقی که ریشه‌ها وجود دارند قرار گیرند تا از آلودگی‌های محیطی جلوگیری و کارایی کودی افزایش یابد.

وی همچنین به لزوم اجرای دقیق الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی و زراعی استان اشاره کرد و گفت: رعایت این الگوها باعث خواهد شد کشاورزان بتوانند از مزایای بیشتری مانند دریافت کود یارانه‌ای برخوردار شوند و به بهبود عملکرد محصولات خود کمک کنند.

مظلومی یادآورشد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مسئولیت تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی را بر عهده دارد و تمامی نهاده‌ها از طریق کارگزاران مجاز به دست کشاورزان خواهد رسید.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×