» اجتماعی » توزیع 33 هزار تن کود یارانه‌ای در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

توزیع 33 هزار تن کود یارانه‌ای در آذربایجان‌غربی

مهر 5, 1403۷:۴۵ ق٫ظ 30

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی 6 ماه نخست سال 1403، بیش از 33 هزار تن انواع کود یارانه‌ای در سطح این استان توزیع شده است.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با اشاره به توزیع 33 هزار تن کود یارانه‌ای در استان، اظهار کرد: بیش از 28 هزار تن کود ازته، بیش از 2 هزار تن کود فسفاتی و بیش از 2 هزار تن انواع کود پتاسی به کشاورزان تحویل داده شده است، این نوع کودها نقش بسزایی در بهبود تغذیه گیاهان و افزایش تولید محصولات زراعی دارند. به‌ویژه کود ازته به‌دلیل تأثیر مستقیم بر رشد گیاهان و افزایش برگدهی، یکی از پرمصرف‌ترین کودها در استان به شمار می‌آید.

وی افزود: استفاده از کود یکی از عوامل کلیدی در افزایش بازدهی و کیفیت محصولات کشاورزی است کودها به‌عنوان تغذیه گیاهان باعث افزایش قدرت جذب مواد مغذی خاک توسط گیاهان می‌شوند و در نتیجه عملکرد نهایی را بهبود می‌بخشند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: توجه به زمان و میزان مصرف کود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا استفاده مناسب از آن می‌تواند کیفیت محصولات را به حد بالایی ارتقا دهد.

وی بر اهمیت استفاده از کودهای مناسب تأکید کرد و گفت: کودهای مناسب نه تنها به بهبود خاک کمک می‌کنند، بلکه سبب افزایش تغذیه گیاهان، کاهش ضایعات محصولات و افزایش عمر مفید خاک می‌شوند، همچنین، کودهای پتاسی در افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنش‌های محیطی مانند کم‌آبی و خشکی بسیار مؤثر هستند و استفاده به‌موقع از آنها به بهبود سلامت گیاه و کاهش خسارات ناشی از شرایط نامساعد کمک می‌کند.

شهبازی در ادامه گفت: اعطای کودهای یارانه‌ای به کشاورزان به‌عنوان یک ابزار حمایتی مؤثر شناخته می‌شود که در جهت افزایش بهره‌وری و تولید کشاورزی به کار گرفته شده است. یارانه‌های دولتی در تأمین کود، بخشی از سیاست‌های کلی کشور برای افزایش توان تولید داخلی و مقابله با بحران‌های اقتصادی و غذایی است.

وی تأکید کرد: کودهای توزیع شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مطابق با استانداردهای جهانی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل این کودها را از کارگزاری‌ها و عاملین فروش معتبر در سراسر استان تهیه کنند.

شهبازی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و مشاوره‌های فنی به کشاورزان درباره نحوه استفاده بهینه از کودها، باعث کاهش مصرف بیش از حد و حفظ منابع طبیعی خواهد شد.

انتهای خبر/ م

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×