» اخبار استان » توزیع 36 هزار افطاری برای زائران
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
اجرای طرح آرامش بهاری در ضیافت الهی در آذربایجان‌غربی؛

توزیع 36 هزار افطاری برای زائران

اسفند 21, 1402۱۱:۴۰ ق٫ظ 40

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: 36 هزار پرس غذای گرم از محل اجرای نیات واقفین و درآمد موقوفات بین زائران توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان استان آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار کرد: در ۳۶ زائر سرای استان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان طرح آرامش بهاری اجرا و پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه، با اجرای طرح آرامش بهاری، در قالب افطاری ساده، ۳۶ هزارپرس غذای گرم از محل اجرای نیات واقفین و درآمد موقوفات تدارک دیده و بین زائران توزیع می‌شود؛ تصریح کرد: همچنین در این مدت خیمه‌های معرفت در استان برپا شده و  مشاوره پرسش و پاسخ در مسائل دینی توسط مبلغان بومی و غیربومی در این خیمه‌ها اجرا می‌شود.

وی برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در دو بقعه امامزادگان «محمد و ابراهیم» در ارومیه و امامزاده بهلول خوی از دیگر برنامه‌ها برای استقبال از ماه مبارک رمضان و مسافران نوروزی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام جوانبخت یادآور شد: مراسم جز خوانی قرآن کریم هم در پنج بقعه ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب، محافل انس با قرآن در هفت بقعه ارومیه، سلماس و خوی و مراسم احیای شب‌های قدر هم در ۱۴ بقعه سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین میزبانی و پذیرایی از مسافران نوروزی در زائرسراهای دو بقعه متبرکه ارومیه و چایپاره پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام جوانبخت با بیان اینکه سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان درآمد اوقاف استان بود، افزود: این میزان امسال به ۱۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بودجه به مساجد و مصلی‌های استان تخصیص یافته است، افزود: بودجه مصوب مساجد و مصلاهای استان امسال چهار میلیارد تومان است که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

جوانبخت با بیان اینکه در موقوفات هرچه درآمد باشد مستقیماً برای مردم هزینه می‌شود و اوقاف از موقوفه‌ها منتفع نیست، گفت: در حال حاضر، حوزه‌های آموزشی، قرآنی، اشتغال جوانان، حوزه‌های علمیه و بهداشت و درمان از جمله مهم‌ترین نیازهای روز هستند که می‌شود از ظرفیت وقف در راستای رفع مشکلات این بخش‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، حوزه‌های آموزشی، قرآنی، اشتغال جوانان، حوزه‌های علمیه و بهداشت و درمان از جمله مهمترین نیازهای روز هستند که می‌شود از ظرفیت وقف در راستای رفع مشکلات این بخش‌ها استفاده کرد.

جوانبخت اضافه کرد: معاونت های حقوقی و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی آماده هستند تا نیازهای روز را به واقفان پیش از انجام وقف ارائه دهند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×