» اخبار استان » ارومیه » جذب 80 درصدی سهمیه معلمان آموزش ابتدایی
ارومیه - پیشخوان - تیتر یک - فرهنگی - گفتگو
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی خبر داد:

جذب 80 درصدی سهمیه معلمان آموزش ابتدایی

مهر 6, 1402۰:۲۰ ق٫ظ 70

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی گفت: با توجه به آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش 80 درصد سهمیه معلمان آموزش ابتدایی در استان جذب شده است.

به گزارش حرف رک، علی مطهری در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص نیاز به معلمان آموزش ابتدایی  در استان اظهار کرد: باتوجه‌به استخدام آموزش‌وپرورش امسال در دوره آموزش ابتدای که طی روزهای اخیر نتایج آن اعلام شده است 80 درصد سهمیه معلمان آموزش ابتدایی در استان آذربایجان غربی جذب شده است.

وی یادآور شد: با توجه به آزمون استخدامی معلمان، بخش عظیمی از نیاز آموزش‌وپرورش در بخش آموزگار رفع شده و مشارکت همه‌جانبه مسئولان و اولیا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم‌وتربیت منجر به توسعه آموزش‌وپرورش شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی در خصوص رفع کمبود آموزگار اعلام کرد: برای باقی‌مانده نیاز خود در بخش آموزگار از بازنشستگان استفاده خواهیم کرد که دراین‌خصوص اجازه لازم از مقام عالی وزارت کشور کسب شده است.

وی در خصوص آموزگار دوره متوسطه عنوان کرد: در خصوص آموزگار دوره متوسطه نیاز وجود دارد؛ اما با توجه به مجوزی که برای استفاده از معلمان حق‌التدریس کسب شده است اجازه نخواهیم داد هیچ کلاسی بدون معلم بماند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امسال سال تحصیلی با شعار مدرسه قوی و ایران قوی شروع شده و تعداد 6 هزار مدرسه فعال و 700 هزار دانش‌آموز در این مدارس به تعلیم‌وتربیت خواهند پرداخت.

مطهری ادامه داد: در استان آذربایجان غربی تعداد 42 هزار نفر از مربیان و فرهنگان طی امسال مسئولیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به فضای آموزشی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امسال سرانه فضای آموزشی استان باهمت همه مسئولان استانی و کشوری، ۰.۳ مترمربع افزایش‌یافته و شاهد افزایش ۵۰ درصدی سرانه فضای ورزشی آموزش‌وپرورش در سال جاری هستیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×