» اقتصادی » جریمه 8 واحد متخلف مواد غذایی در پیرانشهر 
اقتصادی - پیرانشهر - پیشخوان
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر خبر داد:

جریمه 8 واحد متخلف مواد غذایی در پیرانشهر 

آذر 28, 1402۱۰:۳۸ ب٫ظ 60

سرپرست اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان پیرانشهر گفت: هشت واحد متخلف شیرینی سرا و میوه‌فروشی در پیرانشهر جریمه و پرونده تخلف تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از روژنیوز کامران محمودپور سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت پیرانشهر گفت: بازرسی از سطح بازار طی گشت مشترک با حضور ادارات جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و اتاق اصناف جهت شب یلدا در حال انجام است و طی این بازرسی نیز تاکنون برای ۸ واحد شیرینی سرا و میوه‌فروشی و فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی در شهرستان پیرانشهر پرونده تخلف شکل‌گرفته است.

سرپرست اداره صمت پیرانشهر افزود: همچنین بازرسی از اصناف و واحدهای غیر صنفی متخلف از ابتدای سال ۴۰۵۰ بازرسی انجام و طی این بازرسی‌ها ۴۵۸ واحد متخلف این شهرستان به پرداخت حدود ۹ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی ادامه داد: در قالب این بازرسی‌ها، ۴۵۸ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گران‌فروشی، احتکار و دیگر موارد از سوی گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه شهرستان برای صنوف متخلف تشکیل شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر اضافه کرد: بیشتر پرونده‌های تخلف در خصوص کم‌فروشی، گران‌فروشی و عرضه‌نکردن کالا در رسته‌های نانوایی، لبنیات و اغذیه‌فروشی و عدم فعالیت در سامانه انبار و سامانه تجارت در بازار بوده است.

محمودپور یادآور شد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره‌تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

وی در خصوص سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار افزود تمامی صنوف و بازرگانان و تولیدکنندگان می‌بایست کالاهایی موجود در انبار من‌جمله کالاهای لوازم‌خانگی ایرانی و خارجی و مواد غذایی کالاهای اساسی و لاستیک و روغن‌موتور لوازم‌یدکی خودرو و نهاده‌هایی کشاورزی و سموم و واحدهای تولیدی شهرستان را در سامانه انبار ثبت نمایند در غیر این‌صورت با متخلفین برابر قانون تعزیرات حکومتی اعمال قانون خواهد گردید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×