» اخبار استان » ارومیه » جنایات غزه توسط حقوقدانان به جهانیان تبیین شود
ارومیه - پیشخوان - سیاسی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

جنایات غزه توسط حقوقدانان به جهانیان تبیین شود

دی 24, 1402۶:۰۷ ب٫ظ 30

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه ایران و ایرانیان و جامعه حقوقدانان در تبیین جنایات رژیم صهیونسیتی بسیار سنگین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از درناسسی همزمان با سراسر کشور، وکلا، حقوقشان و جامعه بسیج حقوق‌دانان در ارومیه با تجمع در میدان ایالت ارومیه خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی شدند در این تجمع ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: این تجمع انقلابی در راستای رسالت انسانی شغلی و حرف‌های خانواده دادگستری آذربایجان غربی انجام شده است.

وی افزود: امروزه جهان شاهد یک فاجعه عظیم و جنایت خون‌بار و ددمنشانه است که می‌توان از منظر حقوقی آن را جنایات جنگی و نسل‌کشی سیستماتیک نامید.

عتباتی با اشاره به حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی و سکوت و عدم اقدام مؤثر سازمان‌های بین‌المللی گفت: این رژیم در اوج رفتارهای مجرمانه علیه بشریت قرار دارد.

وی تصریح کرد: امروز در مناطق غزه و فلسطین ما شاهد رفتارهای غیرانسانی و مجرمانه نسبت به غیرنظامیان و زنان و کودکان هستیم. اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مصداق جنایت علیه بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: بمباران اماکن درمانی، مساجد، کلیساها و مراکز آموزشی و تحت نظارت سازمان ملل حکایت از رفتار مجرمانه دارد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: جامعه حقوقی در هر نظامی به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی و وجدان‌های بیدار جامعه در این قضیه ورود پیدا می‌کند. امروزه وظیفه حقوق‌دانان مسلمان بسیار سنگین است و جنایات علیه غزه و فلسطین باید تبیین شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی‌ با انتقاد از برخی کشورهای اسلامی که به‌جای حمایت از مردم فلسطین، روابط خود را با رژیم صهیونیستی گسترش می‌دهند، گفت: این کشورها باید بدانند که این رژیم دشمن اسلام و مسلمانان است و هیچ وفایی به آنها ندارد. این کشورها باید از موضع خود عذرخواهی کنند و به جبهه مقاومت بپیوندند.

عتباتی از موج حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین استقبال کرد و گفت: ما امروز در لندن و بسیاری از کشورهای دیگر شاهد تجمعات اعتراض‌آمیز میلیونی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی هستیم. در این راستا وظیفه ایران و ایرانیان بسیار سنگین است و باید در تبیین جنایات رژیم صهیونیستی اهتمام جدی به وجود آورند.

وی در پایان از تلاش‌های جامع حقوق‌دانان در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی تقدیر کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در بین جامعه تبیین شود تا مردم از وضعیت غزه و فلسطین و واقعیت‌های این منطقه آگاه شوند.

عتباتی عنوان کرد: حقوقدانان با همدلی و همبستگی با مردم فلسطین و تبیین جنایات رژیم صهیونسیتی و بیان قانون و قوانین بین‌المللی، نقش مهمی در مبارزه با رژیم صهیونسیتی خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: جنایات رژیم صهیونسیتی مصداق جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی سیستماتیک است.

وی خواستار عمل موثر سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورهای اسلامی شد که با رژیم صهیونسیتی روابط دارند.

عتباتی از موج حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین استقبال کرد و گفت: وظیفه ایران و ایرانیان در تبیین جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی بسیار سنگین است و بایستی اهتمام ویژه در این خصوص به‌وجود آید.

خاطرنشان می‌شود جمعی از حقوقدانان و وکلای دادگستری و جامعه بسیج حقوقدانان آذربایجان غربی در تجمعی انقلابی جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و فلسطین را محکوم کردند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×