» اخبار استان » جنجال قسیم در خانه ملت
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی

جنجال قسیم در خانه ملت

مرداد 3, 1403۲:۱۰ ب٫ظ 60

در جریان ارائه طرح‌های پیشنهادی نمایندگان مجلس، طرح نماینده بوکان در خصوص فیلترینگ با وتوی مجلسیان مواجه و این اتفاق باعث بروز جنجال و اعتراض شدید قسیم عثمانی در صحن مجلس شد، به‌طوری‌که وی در الفاظی تند، علیه محمدباقر قالیباف موضع‌گیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امروز چهارشنبه، در جریان ارائه طرح‌های پیشنهادی نمایندگان مجلس، طرح نماینده بوکان در خصوص فیلترینگ با وتوی مجلسیان مواجه و این اتفاق باعث بروز جنجال و اعتراض شدید قسیم عثمانی در صحن مجلس شد، به‌طوری‌که وی در الفاظی تند، علیه محمدباقر قالیباف موضع‌گیری کرد.

عثمانی، با لحنی عصبی و پرخاشگر، به قالیباف تذکر داد و گفت: آقای قالیباف، اینجا خانه ملت است، نه پادگان؛ چرا طرحی که در راستای خدمت به مردم است را وتو می‌کنید؟

وی ادامه داد: شما به قرآن سوگند خورده‌اید که حافظ منافع مردم باشید؛ اما متأسفانه اکنون کاملاً برخلاف این سوگند عمل می‌کنید. در دوران تبلیغات انتخاباتی، همگی از رفع فیلترینگ صحبت می‌کردند، اما حالا طرحی که کاملاً بر اساس آیین‌نامه مجلس تنظیم شده را به‌راحتی وتو می‌کنید و از دستور کار مجلس خارج می‌کنید.

با اینکه صحبت‌های عثمانی چندین بار توسط زاکانی، نایب‌رئیس مجلس که می‌گفت آقای عثمانی شما خارج از دستور صحبت می‌کنید، قطع شد، اما نماینده بوکان با عصبانیت به سخنان خود ادامه داد.

وی اظهار داشت: آقایان هیئت‌رئیسه مجلس، شما به قرآن سوگند خورده‌اید که بر اساس آیین‌نامه عمل کنید و حامی منافع ملت باشید؛ اما اکنون طرح بنده که طبق آیین‌نامه نوشته شده را وتو کرده و از دستور مجلس خارج می‌کنید.

در ادامه این جنجال، چندین نماینده که به گفته رسانه‌های نزدیک به نماینده بوکان، از حامیان فیلترینگ بودند، به وی هجوم آوردند و درگیری کوچکی در اطراف صندلی عثمانی رخ داد. این درگیری نهایتاً با پادرمیانی برخی از نمایندگان خاتمه یافت؛ اما بدون تردید سخنان امروز عثمانی، به‌ویژه در شهرهای کردنشین، بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت.

هرچند باتوجه‌به ۱۲ سال سابقه نمایندگی عثمانی در مجلس، این نوع نطق‌ها از وی دور از انتظار نیست و او در طی سه دوره حضور خود در مجلس چنین رفتارهایی را تجربه کرده است، اما سخنان امروز وی را می‌توان در زمره نطق‌های آتشین و بی‌سابقه‌اش دانست.

امید است که این نوع سخنان و موضع‌گیری‌ها تنها در راستای منافع ملت و مردم باشد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×