» پیشخوان » جنگ تحمیلی آزمونی برای ایستادگی ملت ایران
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سید الشهدا
پیشخوان - فرهنگی - ماکو
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سید الشهدا:

جنگ تحمیلی آزمونی برای ایستادگی ملت ایران

مهر 8, 1403۱۰:۳۵ ق٫ظ 10

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: جنگ تحمیلی نه‌تنها آزمونی برای نیروهای مسلح ایران، بلکه محک واقعی ایستادگی ملت بود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رُک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، حجت‌الاسلام احمد جلیلی در مراسم تجلیل از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شماره دو منطقه آزاد ماکو برگزار شد گفت: امروز که ما داریم در این هوا تنفس می‌کنیم، مدیون ایثارگری‌ها و جهادی هستیم که در طول هشت سال دفاع مقدس شهدا، رزمندگان و جانبازان انجام دادند؛ لذا امروز در مسیری قرار داریم که شهدا و ایثارگران برای ما ترسیم کرده‌اند.

 وی افزود: اکنون در طول سالیان اخیر دشمن به یک شبهه پرداخته است؛ لذا باید ببینیم آن شبهه چیست که امروز ذهن بعضی از جوانان را به خودش مشغول کرده است؛ لذا باید به دلایل چرایی و چیستی جنگ تحمیلی بپردازیم.

 حجت‌الاسلام جلیلی تصریح کرد: چرا ما اصولاً هشت سال وارد این کارزار سخت شدیم و چرا کشور ما درگیر این جنگ شد ما که دنبال جنگ نبودیم و جنگ‌طلب نبودیم؛ لذا باید تبیین کنیم که چه اتفاقی افتاد که کشور در روزهای آغازین انقلاب درگیر این جنگ تحمیلی شد.

 وی در این‌ خصوص اظهار کرد: در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ملت ایران یک نظام پوسیده و سفاک و ستمگر ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی را دفن و به موزه تاریخ واگذار کرد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا ادامه داد: یک انقلاب نوپایی در این کشور ایجاد شد با ایده‌های جدید و تفکرات جدید که از اندیشه و تفکرات اسلام ناب محمدی سرچشمه می‌گرفت و آن هم توسط رهبری معمار کبیر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بود یکی از دلایل دقیق آغاز جنگ همین بود.

 وی با اشاره به دومین دلیل آغاز جنگ تحمیلی گفت: یک زلزله‌ای پیش آمد و تازه جهان دانست چه زلزله‌ای پیش‌آمده که ارکان آنها را به خطر انداخته است و دیدند که این انقلاب نو پا است و جای خود ننشسته است پس در صدد سست کردن و ازبین‌بردن انقلاب برآمدند؛ لذا بحران‌های داخلی و نوپایی که جمهوری اسلامی درگیر آن شده بود در کردستان، مرکز، جنوب و غیره و عناصر خودفروخته‌ای که خود را فدای دشمنان این اسلام و انقلاب کرده بودند، این امر را تشدید می‌کردند؛ تنها هشت روز پس از ۲۲ بهمن ۵۷ بود که پادگان مهاباد سقوط کرد و در طی یک هفته پادگان دست ضدانقلاب بود که در اقصی‌نقاط کشور انقلاب را درگیر جنگ کردند.

 حجت‌الاسلام جلیلی سومین دلیل آغاز جنگ را عدم آمادگی نیروهای مسلح بود خوانده و اظهار کرد: نیروی مسلحی برای ایران باقی نمانده بود در پیروزی انقلاب ارتش به هم ریخت و فرماندهان خائن ارتش یا فرار کردند یا زندانی شدند؛ لذا اقداماتی را انجام دادند که ارتش باقی‌مانده و خدمه ارتش که کم‌کم همراه ملت شده بود را فروپاشیدند این هم یک اقدام بود که دشمن را تحریک به حمله‌ای به ایران کرد.

 وی با اشاره به چهارمین دلیل آغاز جنگ تصریح کرد: نکته چهارم به‌خطرافتادن منافع دشمن در منطقه به‌صورت اخص و در دنیا به‌صورت اعم بود که صدور پیروزی انقلاب اسلامی منافع آنها را به خطر انداخت و مجبور شدند منطقه را ترک کنند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا اذعان کرد: آخرین دلیل آغاز جنگ، شخص صدام جاه‌طلب، قدرت‌طلب و دارای عقده حقارت و پاره‌کردن معاهده الجزایر بود چرا که رژیم بعث عراق حقیر شده بود که عراق با این معاهده حق دسترسی به آب‌های آزاد دنیا را نداشت و این کشور در بن‌بست قرار گرفته و آن را در دنیا جزو کشورهای جهان دوم قلمداد می‌کردند؛ لذا صدام خواست با این اقدام هم رهبری جهان عرب را به عهده بگیرد و هم کشور عراق را از این بن‌بست خارج و از شط‌العرب به خلیج‌فارس وصل و کشورهای عراق را از بن‌بست خارج کند.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×