» اجتماعی » حاشیه‌های انتقال نیروگاه تولید برق بابا ساعی ارومیه به ری
اجتماعی - اخبار استان - گزارش و تحلیل

حاشیه‌های انتقال نیروگاه تولید برق بابا ساعی ارومیه به ری

آبان 27, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 90

انتقال نیروگاه تولید برق باباساعی به استان دیگر، باعث تعجب و عدم رضایت مردم و تعدادی از مسئولین شهری و استانی شده است و آنها خواستار حفظ این نیروگاه در استان خود هستند و بر این عقیده‌اند که نقل‌مکان آن به خارج از استان باید متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ خبر انتقال نیروگاه تولید برق باباساعی به استان دیگر، باعث تعجب و عدم رضایت بسیاری از کاربران فضای مجازی، مردم و تعدادی از مسئولین شهری و استانی شده است.

آنها خواستار حفظ این نیروگاه در استان خود هستند و بر این عقیده‌اند که نقل‌مکان آن به خارج از استان باید متوقف شود.

واکنش‌های منتشر شده تحت عنوان آذربایجان مظلوم و آذربایجان غریب بیانگر درخواست‌ها و اعتراضات مردم در مورد این موضوع است.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که نیروگاه برق بابا ساعی ارومیه با وجود قرارگرفتن در بافت مسکونی منطقه، مشکل خاصی برای ساکنین منطقه ایجاد نکرده و هیچ‌گونه شکایتی دراین‌خصوص ثبت نشده است. در این صورت، اگر این نیروگاه نیازمند جابه‌جایی است، باید به خارج از شهر، نه استان منتقل شود.

انتقال نیروگاه تولید برق به شهرری ظلم بزرگی به مردم آذربایجان‌غربی است

یکی از شهروندان که خود را دانشجوی دکتری مهندسی برق معرفی کرد؛ دراین‌خصوص در گفتگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: امسال در تابستان با مشکل تأمین برق در استان در بخش کشاورزی و کارخانجات داشتیم و با انتقال این نیروگاه تأمین برق به شهر دیگر با مشکل جدی روبرو می‌شویم.

وی تصریح کرد: وزیر کشور به‌جای گسترش و تأمین برق در استان، می‌خواهد نیروگاه تأمین برق باباساعی را به استان دیگر منتقل کند.

این شهروند عنوان کرد: انتقال نیروگاه تولید برق باباساعی ارومیه به شهرری ظلم بزرگی به مردم مظلوم استان آذربایجان‌غربی خواهد بود و باید جلوی این کار گرفته شود.

اجازه انتقال نیروگاه تولید به خارج از استان را نمی‌دهیم 

کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان‌غربی در خصوص انتقال نیروگاه تولید برق باباساعی ارومیه به خارج از استان اظهار کرد: هنگام احداث این نیروگاه در این منطقه قرار شد در صورت ایجاد مشکل برای اهالی  آن را به خارج از استان منتقل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز این نیروگاه به دلیل آلودگی صوتی، مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

کیامهر برخی از اعتراضات مردمی و شکایت‌ها از سروصدای زیاد نیروگاه برق باباساعی ارومیه را به حق و به جا دانست و با بیان اینکه مردم حق دارند در فضایی توام با آرامش زندگی کنند، گفت: ما این اعتراضات را می‌پذیریم و برای رفع صدای ناخواسته در این نیروگاه تلاش می‌کنیم، ایجاد آلودگی صوتی پسندیده نیست و با معیارهای زیست‌محیطی منافات دارد؛ بنابراین باید این صداهای ناخواسته و مزاحم از سوی نیروگاه ارومیه کاهش یابد.

وی بیان کرد: بنابراین ما به‌عنوان مسئول اجازه نمی‌دهیم این نیروگاه به خارج از استان انتقال یابد؛ چراکه ظرفیت بالایی برای استان محسوب می‌شود.

کیامهر عنوان کرد: روز شنبه مورخ ۲۷ آبان جلسه‌ای با حضور مسئولان کشوری و استاندار خواهیم داشت که این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طبق مذاکرات صورت گرفته با وزیر نیرو این نیروگاه به فعالیت خود ادامه می‌‌دهد

وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص عنوان کرد: طبق مذاکراتی که با وزیر نیرو و معاون برق و انرژی این وزارتخانه داشتیم مقرر شد این نیروگاه همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: اگر هم بنا بر هر دلائلی باعث ایجاد مزاحمت برای اهالی منطقه شود و در آینده تصمیمی بر انتقال آن صورت بگیرد باید به خارج از شهر منتقل شود لذا اجازه خروج از استان را نخواهیم داد.

در این میان بسیار عجیب است که مسئولان به‌جای تمرکز روی انتقال این نیروگاه که بسیار هزینه بر است، محیط‌زیست اطراف نیروگاه را بهینه‌سازی نمی‌کنند و با استفاده از فنّاوری‌های جدید می‌توان مشکلات ایجاد شده را کاهش داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×