» اجتماعی »  حجاب زنان ایرانی تیری بر چشم استکبار جهانی است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

 حجاب زنان ایرانی تیری بر چشم استکبار جهانی است

تیر 20, 1402۱۱:۰۳ ق٫ظ 40

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به توطئه‌های دشمن و هدف قراردادن حجاب زن ایرانی گفت: وقتی دشمنان اسلام و نظام در جنگ‌های نظامی و سخت شکست خوردند، فرهنگ و حجاب زنان را مورد هدف خود قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، حامد ذکی امروز در هشتمین همایش چادرهای آسمانی که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مجتمع امام علی (ع) برگزار شد با بیان اینکه، جایگاه زن در اسلام با تمام ادیان متفاوت است، اظهار کرد: هیچ دین و مسلکی این‌چنین جایگاه رفیعی را به یک زن قرار نمی‌دهد با کمی تأمل می‌بینیم در تمدن غرب چه نگاه کالاگونه‌ای به بانوان و دختران دارند.

وی تصریح کرد: قبل از اسلام در عرب جاهلیت دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند و با نازل‌شدن رسول خدا (ص) به‌عنوان پیامبر این جایگاه پر از احترام و دارای کرامت برای دختران ایجاد شد تا جایی که خود رسوا خدا (ص) که دست دخترشان را در جامعه‌ای می‌بوسیدند که تا دیروز زنده‌به‌گور می‌کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در همه عرصه‌ها به‌ویژه توجه ویژه به بانوان گفت: انقلاب اسلامی سبب ارتقای جایگاه زنان در جامعه شد.

وی تصریح کرد: پوشش معرفت و شخصیت زن مومن است؛ بنابراین شخصیت و جایگاه زن باعث می‌شود افراد لاابالی و هوس‌ران جرات نگاه‌چپ به زنان را نداشته باشد.

ذکی بیان کرد: انسان‌ها باید در گفتار هم حجاب داشته باشند و زنان نباید در برابر مردان لطیف و متواضعانه صحبت کنند که مردها طمع‌ورزی نکنند.

وی تصریح کرد: حجاب رفتاری نیز باید در کنار حجاب گفتاری لازم است رعایت شود و در راه رفتن باید مراقبت شود و این حجاب برای زنان ما مانع از حضور در جامعه نیست و دختر حضرت پیامبر(ص) در این زمینه الگویی حسنه هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به حضور مؤثر زنان در انقلاب اسلامی از بدو شروع و ارزش زن در جامعه ایرانی‌اسلامی، گفت: خانواده پایه جامعه بوده و پایه یک خانواده زن است.

ذکی با اشاره به توطئه‌های دشمن و هدف قراردادن حجاب زن ایرانی عنوان کرد: در فرهنگ ایرانی جایگاه زن جایگاه ویژه و برجسته است، تاریخ این ملت و مردم‌باورهای ایمانی و اعتقادی این مردم محوریت زنان را به‌خوبی در خودش جای‌داده است و به همین خاطر هم دشمنان این ملت حجاب زن ایرانی را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: وقتی دشمنان اسلام و نظام در جنگ‌های نظامی و سخت شکست خوردند، فرهنگ و حجاب زنان را مورد هدف خود قرار دادند؛ اما پوشش و حجاب بانوان ایرانی تیری به چشمان استکبار جهانی است.

ذکی با اشاره به اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف یکی از ضروریات باورهای دینی است، گفت: تبیین فرهنگ عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه است که باید همه دراین‌رابطه وارد میدان شده و احساس تکلیف کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×