» اجتماعی » حرکت به‌سوی تمدن‌اسلامی با همگرایی مسلمانان
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
امام جمعه اهل سنت ارومیه: 

حرکت به‌سوی تمدن‌اسلامی با همگرایی مسلمانان

شهریور 27, 1403۲:۲۰ ب٫ظ 10

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: امت اسلامی نیازمند همگرایی و اتحاد همیشگی است و باید در راستای تمدن اسلامی حرکت کرد. 

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرفرک»با اشاره به دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین نقش وحدت، اظهار داشت: امت اسلامی نیازمند همگرایی و اتحاد همیشگی است و باید در راستای تمدن اسلامی حرکت کرد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات بین ملتهای مسلمان جهان، افزود: تشکیل امت واحده باید هدف تمام نشستها و برنامهها و همه مسلمانان در سراسر جهان باشد.

وی ادامه داد: در دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر اهمیت وحدت میان شیعه و سنی تاکید کردند و بیان داشتند که مرزهای جغرافیایی نباید حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر دهد.

کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب همچنین به تلاشهای دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان اشاره کردند و خواستار همبستگی بیشتر میان مسلمانان شدند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همچنین به نقش علمای اهل سنت در تبیین و ترویج آموزههای اسلامی اشاره کردند و از آنان خواستند تا با استفاده از ظرفیتهای علمی و فرهنگی خود، به تقویت وحدت و همبستگی میان مسلمانان بپردازند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: ایشان تاکید کردند که علمای دینی باید در برابر تلاشهای دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف، هوشیار باشند و با روشنگری و آگاهیبخشی، از تضعیف امت اسلامی جلوگیری کنند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد نیز در ادامه سخنان خود، به اهمیت نقش جوانان در تحقق اهداف امت واحده اشاره کرد و گفت: جوانان مسلمان باید با آگاهی و بصیرت، در مسیر وحدت و همبستگی گام بردارند و از اختلافات و تفرقهها دوری کنند. وی افزود: علمای دینی و فرهنگیان باید با تربیت نسلهای آینده، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشند.

 

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×