» اخبار استان » شرکت در انتخابات تجدیدبیعت با رهبری است
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
خطیب امام جمعه تهران:

شرکت در انتخابات تجدیدبیعت با رهبری است

خرداد 14, 1403۱:۳۷ ب٫ظ 60

خطیب امام جمعه تهران با بیان اینکه تاآخرین‌نفس پای نظام جمهوری اسلامی خواهیم ماندگفت: همه با هم در روز انتخابات به صحنه می‌آیم با حضور پرشور با رهبر معظم انقلاب بیعت دوباره خواهیم بست.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی در حسینیه ثارالله ارومیه اظهار کرد: امام راحل یک‌عالم منحصربه‌فرد بود و یک انقلاب بزرگ را راه‌اندازی کرد و این ویژگی‌های انحصاری ایشان بود.

وی ادامه داد: امام رحمت‌الله در زمان طاغوت اعلام جنگ مسلحانه می‌کرد و اعلام می‌کرد مردم باید بیدار شوند و آگاهانه رفتار کنند.

خطیب امام جمعه تهران بیان کرد: امام خمینی مردم را باورداشت و بین مردم معتمد بود و اعتقاد داشت اگر مردم متحد شود رژیم پهلوی را سرنگون خواهد کرد.

وی با اشاره به ویژگی امام خمینی تصریح کرد: امام خمینی از عاشورا به‌عنوان سرمایه نهضت انقلاب اسلامی استفاده کرد و در زمان رحلت امام خمینی یازده میلیون نفر در بدرقه ایشان شرکت کردند که این پدیده منحصربه‌فرد است و امروز سی و پنجمین سالروز رحلت ایشان است و مردم در سراسر کشور برای بزرگداشت ایشان مراسم برگزار می‌کنند و راز این تجلیل عنصر خداباوری امام راحل است.

خاتمی گفت: امام خمینی اعلام کرده است تمام مقصد ما مکتب ما است و امام تا آخرین لحضلات فوتش دست از نماز و عبادت نکشید و مسائل دنیوی برای ایشان ارزشی نداشت.
وی خاطرنشان کرد: هدف رضاخان و پسر ملعونش هدفی جز دین ستیزی نداشت و هدف آنان این بود که دین اسلام در کشور وجود نداشته باشد.
خاتمی با اشاره‌به‌نزدیک شدن ایام انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: همه باید به‌پای صندوق‌های رأی آمده فرد اصلح را انتخاب کنید شهید رئیسی کسی بود نشان داد که اصلح چه کسی است.

خطیب امام جمعه تهران با اشاره به شخصیت برجسته رئیس‌جمهور شهید تصریح کرد: اصلح کسی است که خدمت به مردم را عبادت بداند و خستگی‌ناپذیر باشد همگی بایستی در انتخاب رئیس‌جمهور دقت کافی را داشته و فردی مناسب انقلابی و اصلح را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کرد.

خاتمی با اشاره به بیانات رهبری و سخنرانی ایشان در مرقد امام راحل عنوان کرد: برای اینکه راه را گم نکنیم باید توجه ویژه به بیانات ولایت‌فقیه داشته باشیم و که امام خامنه‌ای کلیدواژه‌های اساسی را برای حفظ نظام جمهوری اسلامی را در این سخنرانی بیان کردند.

وی عنوان کرد: آنچه که نظام را پایدار خواهد کرد اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری است و باید پشتیبان مقام معظم رهبری باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: در زمان شهادت رئیس‌جمهور باتدبیر مقام معظم رهبری خللی در مراسمات و اتفاقات کشور به وجود نیامد و به‌وقت و زمان دقیق خودکارهای کشور پیش رفت و مجلس خبرگان و مجلس دوازدهم تشکیل شد.

وی گفت: باتوجه‌به شخصیت والای شهید رئیسی در عزای رئیس‌جمهور شهید ۹ کشور اعلام عزای عمومی کرد.

خطیب امام جمعه تهران با بیان اینکه تاآخرین‌نفس پای نظام جمهوری اسلامی خواهیم ماندگفت: همه با هم در روز انتخابات به صحنه می‌آیم با حضور پرشور با رهبر معظم انقلاب بیعت دوباره خواهیم بست.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×