» اخبار استان » حضور در انتخابات تضمین اقتدار ایران است
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
امام جمعه ارومیه مطرح کرد:

حضور در انتخابات تضمین اقتدار ایران است

خرداد 25, 1403۲:۰۲ ب٫ظ 40

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی ضربه مهلکی بر دهان دشمنان وحشی این نظام اسلامی و کشور است گفت: برای تعیین سرنوشت و توسعه و رشد کشور وظیفه هر ایرانی است که در پای صندوق‌های رأی حضور داشته و با انتخاب فرد اصلح و انقلابی پایداری و اقتدار نظام اسلامی را تضمین کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این‌هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: روز عرفه یکی از مقدس‌ترین روزها برای مسلمانان به شمار می‌رود این روز، دومین روز از مناسک حج است و به عنوان روزی برای دعا و توبه شناخته می‌شود. حجاج در این روز به صحرای عرفات می‌روند و به راز و نیاز می‌پردازند. این روز همچنین با خطبه‌ای معروف از پیامبر اسلام (ص) در جبل الرحمه مشخص می‌شود که در آن بر اهمیت تقوا و برادری در اسلام تأکید شده است.

وی ادامه داد: روز عرفه و عید قربان فرصت‌هایی برای تجدید نیت و تقویت ایمان فراهم می‌آورند و به مسلمانان کمک می‌کنند تا بر روی ارزش‌های اسلامی متمرکز شوند و با دعا و نیایش، روح خود را پالایش دهند. عرفه و عید قربان، به عنوان روزهایی برای تأمل در مورد معنای حقیقی بندگی و قربانی، اهمیت ویژه‌ای در فرهنگ و معنویت اسلامی دارند.

قریشی با اشاره به فضای حاکم بر جامعه و اتفاق مهم سیاسی در هشتم تیرماه امسال اذعان کرد: در حال حاضر انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است بایستی به‌صورت آگاهانه و بابصیرت تمام در نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کرد.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور خدمتگزار و پرکار کشور عنوان کرد: با عنایت به رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و با درایت، اقتدار و تدبیر ایشان بعد از حادثه تلخ و ناگوار سقوط بالگرد ریاست‌جمهوری هیچ خللی در وضعیت میهن اسلامی به وجود نیامد و تمام امور کشور به‌خوبی و درستی اداره شد.

امام‌جمعه ارومیه یادآور شد: طبق قانون اساسی بعد از به‌شهادت‌رسیدن رئیس‌جمهور بایستی انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب فرد اصلح و انقلابی در هشتم تیرماه امسال برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات نشان‌دهنده اقتدار و اراده و قدرت ایرانیان است اذعان کرد: برای پیشرفت و توسعه و پایداری حکومت اسلامی بایستی فردی انقلابی و در تراز انقلاب به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود در این راستا بایستی به طور آگاهانه و بابصیرت تمام فرد اصلح را انتخاب کرد.

قریشی با بیان اینکه حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی ضربه مهلکی بر دهان دشمنان وحشی این نظام اسلامی و کشور است گفت: برای تعیین سرنوشت و توسعه و رشد کشور وظیفه هر ایرانی است که در پای صندوق‌های رأی حضور داشته و با انتخاب فرد اصلح و انقلابی پایداری و اقتدار نظام اسلامی را تضمین کنند.

وی اضافه کرد: خط و مشی ریاست‌جمهوری بسیار حائز اهمیت است و کسی که به‌عنوان مسئول و رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود بایستی رفتار و منشی نزدیک به بیانات رهبری داشته باشد.

امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: فردی که برای ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود بایستی فردی در کار، مسئولیت‌پذیر، دلسوز و مردم‌دار و خدمتگزار باشد.
وی با اشاره به کاندیدها توصیه کرد: لازم است نامزدهای ریاست‌جمهوری که خط و مشی نزدیک به هم دارند برای انتخاب سهل و آسان ائتلاف کرده و انتخاب را برای افراد آسان کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×