» اجتماعی » حقیقت غدیر عامل مشترک و وحدت بین تمام مسلمانان است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

حقیقت غدیر عامل مشترک و وحدت بین تمام مسلمانان است

تیر 14, 1402۱۱:۳۰ ق٫ظ 30

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقت غدیر و حضرت علی (ع) عامل مشترک و وحدت بین تمام مسلمانان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ ضمن تبریک دهه کرامت و ولایت، عید غدیر خم را یکی از عظیم‌ترین اعیاد اسلامی دانست و اظهار کرد: اهمیت غدیر خم در مبانی تعالیم اسلامی به‌قدری است که توجه ویژه به جریان ولایت حضرت علی ابیطالب در جانشینی پیامبر اکرم (ص) در احادیث متواتر بیان شده است.

وی تصریح کرد: روز غدیر صرفاً یک واقعه تاریخی نیست؛ بلکه عید غدیر یادآور وظیفه امت اسلامی برای آماده‌کردن جهان است که زیر پرچم ولایت خدا و رسول و اهل‌بیت اداره شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عید سعید غدیر خم یک سند عزت برای بندگی و سند حقانیت اهل‌بیت عصمت و طهارت و امیرالمؤمنین (ع) است.

وی تصریح کرد: این عید بزرگ فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به‌عنوان رکن مهم تفکر اصیل شیعی در سطح جامعه و عموم مردم است.

ذاکر با بیان اینکه، حقیقت غدیر و حضرت علی (ع) عامل مشترک و وحدت بین تمام مسلمانان است، عنوان کرد: این عید بزرگ، مظهر وحدت مسلمانان بوده و با اقدامات صورت‌گرفته امروز گفتمان غدیر رونق گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با اشاره به پیام عید غدیرخم عنوان کرد: مهم‌ترین پیام عید غدیر خم، ولایت‌داری و ولایت‌مداری است تا آنجا که هر فردی که برای حرکت در این مسیر و سردادن ندای این پیام، گام بردارد خداوند برای او موفقیت‌های ویژه ایجاد کرده و آن را محبوب قلب‌ها می‌سازد.

ذاکر با بیان اینکه باید فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی پایدار و زنده نگه داشته شود، گفت: غدیر در واقع ادامه مسیر نبوت حضرت محمد (ص) و راه تبیین اسلام است و بر ما است که از همه ظرفیت‌های موجود برای تبیین و بیان ابعاد مختلف غدیر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×