» اجتماعی » حمایت از تشکل‌ها وظیفه همه است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی:

حمایت از تشکل‌ها وظیفه همه است

مرداد 22, 1403۹:۱۵ ق٫ظ 20

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: حمایت از تشکل‌های مردمی به عنوان ستون‌های اصلی مشارکت اجتماعی و پل ارتباطی بین مردم و دولت، وظیفه‌ای است که بر عهده همه اقشار جامعه قرار دارد.

علی دهقانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با بیان اینکه تشکل‌های مردمی، حلقه واسطه دولت و مردم هستند اظهار کرد: همه باید در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، حمایت حداکثری از فعالیت‌های تشکل‌های مردمی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد که از بدنه مردم تشکیل شده‌اند، از طریق برقراری ارتباط گسترده و عمیق با لایه‌های مختلف جامعه و شناخت نیازهای واقعی آنها، تلاش می‌کنند تا در حد توان به رفع مشکلات، آسیب‌ها و کاستی‌ها کمک کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعتقاد به اهمیت مشارکت مردم در تمام امور، سازمان‌های مردم نهاد را به عنوان حلقه واسطه‌ای بین دولت و مردم می‌داند که از یک سو به مسئولین در سیاست‌گذاری دقیق و هدفمند یاری می‌رساند و از سوی دیگر با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی، نقش فعال مردم را در اداره امور کشور نمایان می‌کند.

دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آیات قرآن کریم، تأکید کرد: خداوند متعال به یک اصل مهم اجتماعی اشاره کرده است که مسلمانان موظفند در کارهای نیک با یکدیگر همکاری کنند که این اصل اسلامی بر مشارکت اجتماعی همه افراد جامعه تأکید دارد و به عنوان یک قانون دینی بر لزوم همکاری و تعامل در انجام امور نیکو تأکید می‌کند.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با درک اهمیت و جایگاه ویژه تشکل‌های مردمی و نقش مشارکت‌های اجتماعی روز ۲۲ مرداد ماه را به عنوان روز ملی تشکل‌های مردمی و مشارکت‌های اجتماعی اعلام کرده است.

دهقانی در پایان تأکید کرد: برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف کشور، نقش تشکل‌های مردمی بسیار کلیدی و تعیین‌کننده است و همه نهادها باید در جهت تقویت و حمایت از این تشکل‌ها گام بردارند.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×