» اخبار استان » حمایت از زنان سرپرست خانوار با عروسک‌سازی
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
بانوی کارآفرین شهرستان نقده مطرح کرد؛

حمایت از زنان سرپرست خانوار با عروسک‌سازی

مرداد 1, 1403۱۰:۱۶ ق٫ظ 30

بانوی کارآفرین در نقده با بیان اینکه با هنر عروسک‌سازی می‌توان از بانوان سرپرست خانواده حمایت کرد گفت: بخش عمده‌ای از کارآموزانش زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار هستند که از این طریق توانسته‌اند وارد بازار کار شوند و استقلال مالی پیدا کنند.

سمیرا عزتی، یکی از بانوان کارآفرین شهرستان نقده، در گفتگو با خبرنگار هنری پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: باوجود دارابودن مدرک کارشناسی در رشته رایانه، به دلیل علاقه زیاد به هنر، به‌ویژه عروسک‌سازی، حدود ۶ سال به این فعالیت هنری پرداخته است.

وی گفت: فعالیت خود را از یک اتاق کوچک در منزل شخصی‌اش، با تنها یک چرخ‌خیاطی و سرمایه اولیه‌ای بالغ بر ۳۰۰ هزار ریال آغاز کرد و با تلاش و پشتکار توانسته این کار را توسعه دهد و اکنون در سطح شهرستان شناخته شود.

عزتی تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته، کارگاهی را دایر کرده و در این مدت به علاقه‌مندان به کارآفرینی و عروسک‌سازی به‌صورت رایگان آموزش ارائه می‌دهد.

این بانوی کارآفرین عروسک‌ساز در نقده عنوان کرد: بخش عمده‌ای از کارآموزانش زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار هستند که از این طریق توانسته‌اند وارد بازار کار شوند و استقلال مالی پیدا کنند.

این کارآفرین خلاق 6 ماه گذشته موفق به دریافت ۶۰۰ میلیون ریال وام خوداشتغالی شد که صرف خرید مواد اولیه و تجهیزات جدیدی از جمله چرخ‌خیاطی پیشرفته شد. او می‌گوید: در اوایل کار، مشتریان زیادی نداشتم، اما اکنون به لطف کیفیت کار و طراحی‌های خاص، روزانه ۱۰ عروسک تولید می‌کنم.

عزتی اذعان کرد: عروسک‌سازی کار ساده‌ای نیست و جزئیات فراوانی دارد، اما علاقه‌اش به این هنر او را برای تحمل سختی‌ها انگیزه می‌دهد.

وی افزود: این حرفه باعث می‌شود همیشه روحیه‌ای شاد و سرزنده داشته باشم. درعین‌حال، باید به‌روز باشم؛ چون مدل‌های جدیدی به طور مداوم به بازار می‌آید.

این بانوی کارآفرین با اشاره به برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی در مردادماه، ابراز امیدواری کرد که همشهریان از این رویداد استقبال کنند.

وی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای از عروسک‌های جدید برای نمایشگاه است گفت: حمایت مردم از محصولات نمایشگاه نه‌تنها به تولیدکنندگان بلکه به فروشندگان نیز کمک خواهد کرد.

عزتی در پایان از مسئولین خواست تا اطلاع‌رسانی مناسبی درباره نمایشگاه انجام دهند تا همه علاقه‌مندان بتوانند در این رویداد شرکت کنند و از دستاوردهای هنری و فرهنگی شهرستان نقده بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×