» پیشخوان » حمایت از طرح نور وظیفه همگانی است
میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه موقت میاندوآب:

حمایت از طرح نور وظیفه همگانی است

اردیبهشت 21, 1403۲:۵۰ ب٫ظ 70

امام‌جمعه موقت میاندوآب گفت: اجرای طرح نور و قانون حجاب و عفاف یک ضرورت است که مؤمنان نباید در قبال آن بی‌تفاوت باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل گل حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، اظهار کرد: اتفاقات و حوادث دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نشانه بیداری جوانان در دنیا است.

امام‌جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حدود ۱۰ سال پیش به جوانان آمریکا اروپا نامه نوشتند، افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد که نامه مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان؛ تأثیر خود را گذاشته و جوانان در آمریکا و اروپا بیدار شده‌اند.

عملیات «وعده صادق» ملت‌ها را بیدار کرد

وی گفت: امروز حس حقیقت‌جویی در قلب جوانان آمریکایی و اروپایی زنده شده و در دانشگاه‌ها در دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین به میدان آمده‌اند و علی‌رغم این همه ایران‌هراسی که در دنیا راه انداخته شده بود؛ جوانان آمریکایی و اروپایی با پرچم ایران و عکس امامین انقلاب و شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها به‌پاخاسته‌اند.

گل حسینی هم چنین با اشاره به عملیات «وعده صادق»، تصریح کرد: عملیات «وعده صادق»، هیمنه و هیبت پوشالی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی را در عرصه نظامی شکست و ملت‌ها و دولت‌ها را بیدار کرد.

امام‌جمعه موقت میاندوآب در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به مسئله حجاب و اجرای طرح نور در کشور، اظهار کرد: مسئله حجاب یک مسئله و واجب شرعی و قانون لازم‌الاجرا است که در آن نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

حجاب یک واجب شرعی است

وی با بیان اینکه بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی و الهی به‌هیچ‌وجه مورد قبول نیست، افزود: حجاب علاوه بر اینکه یک ارزش و واجب شرعی بوده؛ هویت ملی جامعه دینی ایران نیز محسوب می‌شود.

گل حسینی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم؛ به مسئله حجاب اشاره و بر آن تأکید شده است، تصریح کرد: اجرای طرح نور و اجرای قانون حجاب و عفاف یک ضرورت است که مؤمنان نباید در قبال آن بی‌تفاوت باشند.

امام‌جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه همه مراتب در «طرح نور» دیده شده و باید طبق آن عمل شود، اظهار کرد: در وهله اول باید مردم و بدنه جامعه اسلامی به وظیفه اصلی خویش که همان تذکر لسانی است عمل کنند و در کنار آن نیز حاکمیت ضابطین قضایی را تشکیل داده که طبق قانون عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه با کسانی که به تذکرات دهن‌کجی کرده و در مقابل ضابطین مقاومت کنند؛ طبق قانون برخورد می‌شود، گفت: قانون در این زمینه صراحت داشته و با کسانی که بخواهند در جامعه اسلامی خون شهدا را پایمال کرده و قوانین را زیر پا بگذارند؛ برخورد می‌شود.

گل حسینی هم چنین با اشاره به ایام سفر حج، افزود: نباید نسبت به معنویات کوتاهی کرد و در مقابل دشمنان و بدخواهان که به دنبال شبهه‌افکنی هستند؛ ایستاد.

امام‌جمعه موقت میاندوآب در ادامه به نقش معنویت و اعتقاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: اعتقاد به قیامت و معاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است و افراد به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها مانند صبوری کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×