» اجتماعی » حمایت دانش‌آموزان ارومیه‌ای از کودکان مظلوم غزه
اجتماعی - ارومیه - گزارش و تحلیل
در ارومیه برگزار شد؛

حمایت دانش‌آموزان ارومیه‌ای از کودکان مظلوم غزه

آبان 8, 1402۱:۴۶ ب٫ظ 30

امروز تجمع بزرگ پرچم‌داران گام دوم انقلاب با حضور دانش‌آموزان ارومیه‌ای در حسینه ثارالله ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از درناسسی اجتماع پرچمداران گام دوم انقلاب در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و گرامیداشت روز نوجوان و هفته بسیج دانش‌آموزی در حسینه ثارالله ارومیه با حضور دانش‌آموزان بسیجی و حضور فرمانده قرارگاه حمزه، فرمانده کل سپاه شهدا آذربایجان‌غربی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان استانی در حسینه ثارالله ارومیه برگزار شد.

استقامت مردم غزه بی نظیر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در اجتماع پرچم‌داران گام دوم انقلاب که در حسینه ثارالله ارومیه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، استقامت مردم غزه در برابر ظالمان و مستکبران غربی بی نظیر است و می‌توان بیان کرد غزه مظهر اقتدار در جهان اسلام برای کل بشریت است و امیدواریم هر چه زودتر رزمندگان فلسطین پیروز و صهیونیستی را در دنیا محو نابود شود.

وی با اشاره به دانش‌آموزان عنوان کرد: برای عاقبت بخیری شما دو توصیه دارم که اگر قدم در این مسیر بگذارید در زندگی دنیا و آخرت عاقبت بخیر و سرافراز خواهید شد.

سید قریشی اضافه کرد: اگر می‌خواهید در زندگی موفق و عاقبت‌به‌خیر باشید ارتباط خود را باخدا بیشتر کنید و نماد این ارتباط نماز است که در این صورت عنایت‌اللهی شامل حال شما خواهد شد.

وی تصریح کرد: احترام به پدر و مادر رحمت الهی را به‌سوی انسان جلب می‌کند، برای عاقبت‌به‌خیری بایستی احترام به پدر و مادر را سرلوحه امور خود در زندگی قرار دهید که این دو مقوله شما را به سر منزل مقصود وموفقیت خواهند رساند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی یادآور شد: دانش‌آموزان بااقتدار و با این تربیت بایستی در صحنه‌ها و میدان حضور داشته و با تحصیل علم و ارتقا دانش خود موجب شوند میهن اسلامی به قله‌های پیشرفت دست یابند.

امنیت در جامعه مدیون خون شهدا هستیم

علی مطهری مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی در اجتماع پرچم‌داران گام دوم انقلاب با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهارداشت: جنایات اخیر رژیم صهونیستی در غزه بی حد و اندازه است و خداوند در قرآن وعده داد آینده از آنِ مستضعفین است و یاد و نام شهدای غزه برای ما مقدس است و با شعار مرگ بر صهیونیست حمایت قاطع از تمامی مظلومان جهان را اعلام میداریم.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند گفت: ما با برگزاری این اجتماع می‌خواهیم صدای خود را به مردم مظلوم فلسطین برسانیم و حمایت قاطع خود را از افرادی که در غزه به خاک و خون کشیده می‌شوند اعلام بداریم و بگویم که پشتیبان شما هستیم.

مطهری بیان کرد: نوجوانان ما با حضور پرشور خود در این همایش ضد صهیونیستی، همدلی خود با شهدای همسال خود در غزه را به جهانیان اعلام می دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ادامه داد: این روزها مصادف است با هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت یک ابرمرد تاریخ شهید حسین فهمیده است و اگر در دنیا حرفی برای گفتن داریم در سایه رشادت‌های رشید مردی همچون فهمیده بوده و  امنیت‌ موجود در کشور زیر سایه خون شهدا هست.

وی افزود: رهبر ما به فرموده‌ی امام راحل آن نوجوانی ست که برای دفاع از دین و میهن و مردم با اقتدار و شجاعت خود را زیر تانک دشمنان انداخت تا از پیشروی و تعرض آنان به خاک پاک میهنمان جلوگیری کند.

مطهری خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش بر اساس سند تحول بنیادین باید تربیت را به نحوه شایسته انجام دهد که شاخصه‌های آن تربیت دینی، علمی و سیاسی است و تمام ساحت‌های سند تحول در آموزش و پرورش استان مورد اجراست و امروز آثار تربیت دینی و معنوی و فراهم بودن بستر این ساحت با حضور فعال نوجوانان در این صحنه، به عینه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: نتیجه و اثرات این تربیت باید در جامعه مشهود باشد و که آثار ایثارگری و همدردی به شبهات دینی رادر جامعه شاهد هستیم و این اجتماع بزرگ دانش‌آموزان نتیجه این تربیت است.

مطهری یادآور شد:امنیت امروز میهن و استقلال خود را مدیون شهدای انقلاب همچون بزرگمردی با سن کوچک” شهید فهمیده” هستیم و امیدواریم با اعمال نیک خود شرمنده ی خون پاک و مقدس شهدا نباشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد:برای اینکه دانش‌آموزان از نزدیک شاهد ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان باشند برنامه راهیان نور در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان به مناطق چنگی اعزام شود در این راستا انتظار داریم حمایت‌های لازم دراین‌خصوص انجام شود.

امیر علی پارسا یکی از دانش‌آموزان حاضر در این مراسم گفت: ما دانش‌آموز با حضور خود در این مراسم خواستیم صدای خود را به دانش‌آموزان غزه برسانیم که ما پشتوانه شما هستیم و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما دانش‌آموزان بسیجی همچنان ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود و چراکه نظام جمهموری اسلامی با وجود نیروهای بسیجی با اقتدار در برابر دشمنان مقاومت کرده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×