» اجتماعی » خانه هنر در ارومیه افتتاح شد
اجتماعی - اخبار استان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی:

خانه هنر در ارومیه افتتاح شد

مهر 21, 1403۹:۴۵ ق٫ظ 10

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از افتتاح خانه هنر در ارومیه خبر داد و گفت: این مرکز با هدف ایجاد بسترهای جدید فرهنگی و هنری برای نوجوانان شکل گرفته است و با تلاش‌های چندین ماهه مسئولان و مربیان به بهره‌برداری رسیده است.

زهرا آبسوران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ از افتتاح خانه هنر در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با هدف ایجاد بسترهای جدید فرهنگی و هنری برای نوجوانان شکل گرفته است و با تلاش‌های چندین ماهه مسئولان و مربیان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن اشاره به سیاست‌های کانون در حمایت از نوجوانان، اظهار داشت: افتتاح خانه هنر ارومیه در راستای سیاست‌های نوجوان‌محوری و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای این قشر انجام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی تأکید کرد: حضور فعال نوجوانان در کانون باعث ایجاد فضای سالم و پویایی برای رشد استعدادهای جوان می‌شود.

آبسوران تصریح کرد: خانه هنر ارومیه می‌تواند نقش مهمی در پرورش استعدادهای هنری نوجوانان ایفا کند و مکانی برای شکل‌گیری ایده‌های نو و خلاقیت هنری باشد.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی خانه هنر، سازمان‌دهی و هدایت استعدادهای خاص در میان نوجوانان است تا با سرمایه‌گذاری مناسب بر روی آنها، زمینه رشد و پیشرفت هنری‌شان فراهم شود.

آبسوران عنوان کرد: این خانه در آغاز فعالیت خود به دو حوزه تصویرسازی و کارت‌پستال‌سازی با رویکردهای جدید اختصاص یافته است این دو حوزه با توجه به نیازهای فرهنگی جامعه و علاقه‌مندی نوجوانان انتخاب شده و تلاش بر این است که محیطی پویا و جذاب برای خلاقیت نوجوانان ایجاد شود.

وی ضمن قدردانی از مربیان و مسئولانی که برای راه‌اندازی این خانه تلاش کرده‌اند تصریح کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده، خانه هنر بتواند فعالیت‌های خود را به بخش‌های جدید گسترش دهد و با حضور پرشور نوجوانان، فرصتی برای افزایش تجربه‌ها و بهبود مهارت‌های هنری فراهم گردد. هدف ما در کانون این است که با ارائه فعالیت‌های روزآمد و موثر، جریان‌های فرهنگی را تقویت کنیم و به ارتقاء فرهنگی و هنری جامعه کمک کنیم.

آبسوران بیان کرد: این پروژه، گام مهمی در راستای تحقق اهداف فرهنگی کانون در سطح استانی و ملی محسوب می‌شود و امیدوار است که در آینده نزدیک، این مرکز به عنوان الگوی موفق در سایر استان‌ها نیز پیاده‌سازی شود.

گفتنی است؛ در کنار این فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری و نمایشگاه‌های مرتبط با آثار نوجوانان در خانه هنر ارومیه نیز در دستور کار قرار دارد که باعث تعامل بیشتر نوجوانان با یکدیگر و جامعه هنری خواهد شد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×