» اجتماعی » خبرنگاران امیدآفرینی را در جامعه گسترش دهند 
اجتماعی - پیرانشهر - پیشخوان
فرماندار پیرانشهر:

خبرنگاران امیدآفرینی را در جامعه گسترش دهند 

دی 25, 1402۸:۱۹ ق٫ظ 70

فرماندار پیرانشهر گفت: خبرنگاران و فعالین رسانه و امید و امیدآفرینی را در جامعه گسترش دهند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز نشست خبری خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر با خبرنگاران و فعالین رسانه با حضور مجتبی محمودی دادستان و دستگاه‌های خدمات‌رسان با محوریت «جهاد تبیین» و ارائه گزارش و عملکرد دولت در شهرستان پیرانشهر در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست مهم‌ترین موضوعات شهرستان توسط فرماندار پیرانشهر و رؤسای ادارات تشریح شد. فرماندار پیرانشهر در این نشست گفت: باتوجه‌به بیانات و تأکید مقام معظم رهبری در خصوص حضور پررنگ مردم در انتخابات، خبرنگاران و فعالین رسانه اهتمام جدی در این مورد داشته باشند و امید و امیدآفرینی را در جامعه گسترش دهند.

وی افزود: نگاه نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی به شهرستان پیرانشهر و منطقه نگاه ویژه است و در حوزه‌های مختلف در طول دوساله گذشته اعتبارات ویژه‌ای برای پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی در سطح شهرستان اختصاص‌یافته است که جای تقدیر دارد.

فرماندار پیرانشهر در ادامه تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و مهار آب‌های مرزی به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های شاخص شهرستان، با بالاترین میزان بارندگی در سطح استان، بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه آبیاری تحت‌فشار اجرا شده است.

وی اشاره کرد: احداث بزرگراه پیرانشهر – نقده به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص و مهم راه‌سازی در سطح استان با اعتبارات هزینه شده بالای ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست که انتظار می‌رود تا پایان دولت مردمی (۱۴۰۴) به پایان برسد. فاز اول پروژه ساماندهی محور پیرانشهر – سردشت به طول هفت کیلومتر با پیشرفت فیزیکی قابل‌توجه در حال اجراست که با اتمام آن، فاز دوم آن تا سه‌راه ترکش اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه تأمین آب آشامیدنی ۱۸ میلیون مترمکعب از سد سیلوه برای تأمین آب شرب مردم پیرانشهر حق آبه تعیین شده که عملیات انتقال و احداث تصفیه‌خانه برای تأمین آب شرب پیرانشهر در حال احداث است.

کاک درویشی در ادامه گفت: حوزه گازرسانی به روستاها با اجرای هشت پروژه فعال گازرسانی با هشت پیمانکار مختلف، ۹۸ درصد مردم روستاها از نعمت گاز طبیعی تا هفته دولت سال آینده بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در حوزه فضاهای آموزشی در سطح شهرستان، ۱۱۶ کلاس درسی با مجموع ۱۱ مدرسه در حال احداث است که تا سال آینده تعدادی از آنها به بهره‌برداری و با اتمام کامل آنها، فضای آموزشی شهرستان رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.

فرماندار پیرانشهر در پایان تصریح کرد: در حوزه کارت‌های مرزنشینان با وجود ۱۸ هزار کارت در شعاع ۲۰ کیلومتری پیرانشهر، حدود هفت هزار کارت فعال هستند که تلاش و پیگیری‌ها برای فعال‌کردن بقیه کارت‌های مرزنشینان ادامه دارد که در ۹ماهه سال جاری، ۴۳ میلیارد تومان به‌حساب سرپرستان دارای کارت فعال واریز شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×