» اجتماعی » خدمات عمومی جایگزین حبس برای بیماران صعب‌العلاج
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

خدمات عمومی جایگزین حبس برای بیماران صعب‌العلاج

مهر 10, 1403۱۰:۲۵ ق٫ظ 10

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور احکام جایگزین حبس و ارائه خدمات عمومی به بیماران صعب العلاج در بیمارستان امام خمینی ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از صدور احکام جایگزین حبس و ارائه خدمات عمومی به بیماران صعب العلاج در بیمارستان امام خمینی ارومیه خبر داد و اظهار کرد: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، ناصر عباسی، قاضی شعبه 119 دادگاه کیفری 2 ارومیه، با احراز شرایط قانونی، متهم را به ارائه خدمات عمومی به واحد مددکاری بیمارستان امام خمینی مرکز استان آذربایجان غربی محکوم کرد.

وی ادامه داد: این خدمات شامل تأمین مایحتاج بیماران بی‌بضاعت بستری شده در بیمارستان و تأمین مایحتاج ضروری بیماران صعب العلاج است و تحت نظارت مدیریت بیمارستان انجام خواهد شد.

عتباتی در پایان افزود: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرائم سبک و کم‌اهمیت، با هدف ارائه خدمات عام المنفعه، مورد تأکید قرار دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین به اهمیت ارائه خدمات عمومی به جامعه و کاهش بار زندان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام نه تنها به بهبود وضعیت بیماران صعب العلاج کمک می‌کند، بلکه به متهمان نیز فرصتی می‌دهد تا از طریق انجام خدمات مفید، به جامعه بازگردند و در عین حال مسئولیت‌های اجتماعی خود را به عهده بگیرند.

وی افزود: این نوع احکام جایگزین حبس، به نفع تمامی طرف‌هاست و می‌تواند به کاهش احساس منفی در جامعه نسبت به مجازات‌ها کمک کند. همچنین با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و اجتماعی، لازم است تا قوه قضائیه به دنبال راهکارهای عملیاتی و مؤثر برای جلب همکاری متهمان و ارائه خدمات عام المنفعه باشد.

عتباتی در پایان تصریح کرد که این روند می‌تواند به عنوان الگوی موفقی در سایر حوزه‌ها و محاکم قضائی استان به کار گرفته شود و امید دارد که با همکاری تمامی نهادهای مرتبط، شاهد تحقق اهداف انسانی و اجتماعی بیشتری باشیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×