» اخبار استان » خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان در آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان در آذربایجان غربی

مرداد 6, 1403۸:۴۶ ق٫ظ 50

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از رشد 20 درصدی تولید مرغ در استان خبر داد و گفت: مازاد تولید مرغداران به قیمت هر کیلو ۸۷ هزار و ۵۲۰ تومان خریداری می‌شود.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به افزایش میزان تولید مرغ در آذربایجان غربی اظهار کرد: مازاد تولید مرغداران به قیمت هر کیلو ۸۷ هزار و ۵۲۰ تومان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری، مرغداران با رشد ۲۰ درصدی در تولید مواجه شده‌اند که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر تولید نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۳، حدود ۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است. این افزایش تولید، به معنای مصرف متوسط ۲۰ تا ۳۰ تن مرغ بیشتر در بازار است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

شهبازی تصریح کرد: با تولید ۲۷۰ تن مرغ در سطح آذربایجان غربی، بخش زیادی از این تولید به استان‌های هم‌جوار ارسال شده است. این میزان تولید، به‌صورت روزانه ۲۰ تن مازاد بر نیاز بازار دارد که منجر به افت قیمت‌ها و متعاقباً ضرر و زیان مرغداران شده است.

اقدامات برای حمایت از مرغداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی اضافه کرد: برای جبران این وضعیت، مجوز صادرات ۲ هزار تن مرغ صادر شده است تا با کاهش مازاد در بازار داخلی، قیمت‌ها تثبیت شوند. علاوه بر این، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مازاد تولید مرغداران به قیمت هر کیلو ۸۷ هزار و ۵۲۰ تومان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این خرید به‌صورت تهاتر با ۷۰ درصد ذرت و ۳۰ درصد سویا انجام می‌شود که باعث کاهش نگرانی‌های مرغداران درباره مازاد تولید خواهد شد.

گفتنی است صنعت مرغداری یکی از ارکان مهم تأمین امنیت غذایی کشور است و حمایت از آن در جهت پایداری تولید و تأمین نیازهای بازار داخلی و خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با اجرای برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای، می‌توان از زیان‌های ناشی از مازاد تولید جلوگیری کرد و به افزایش بهره‌وری و سودآوری این صنعت کمک کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×