» اجتماعی » خرید کلزا از مرز 6 تن گذشت
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی:

خرید کلزا از مرز 6 تن گذشت

تیر 18, 1403۹:۴۵ ق٫ظ 50

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار از هشت مرکز خرید در استان، میزان خرید این محصول در سال زراعی جاری از مرز 6 هزار و ۳۶ تن فراتر رفته است.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با بیان اینکه خرید کلزا به نرخ تضمینی با روندی رو به افزایش در حال انجام است اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار از هشت مرکز خرید در استان، میزان خرید این محصول در سال زراعی جاری از مرز 6 هزار و ۳۶ تن فراتر رفته است.

وی با تأکید بر شروع فصل خرید محصولات زراعی در استان آذربایجان غربی، از استقبال گسترده و رضایت کشاورزان نسبت به روند خرید محصولات کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: مانند سال‌های گذشته، امسال نیز بتوانند با ارائه خدمات به کشاورزان، رضایت آنان را جلب کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: امسال تلاش کردیم تا با بهبود فرآیندهای خرید و ایجاد تسهیلات بیشتر برای کشاورزان، شرایطی فراهم کنیم که آنان بتوانند با آرامش خاطر محصولات خود را به مراکز خرید تحویل دهند که این امر نه تنها به افزایش درآمد کشاورزان کمک می‌کند، بلکه موجب بهبود کیفیت محصولات زراعی در منطقه نیز می‌شود.

شهبازی همچنین به نقش مهم کلزا در تأمین روغن نباتی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز روزافزون کشور به محصولات روغنی، تولید و خرید کلزا اهمیت بسیاری دارد، افزایش تولید این محصول در استان آذربایجان غربی نه تنها به تأمین نیاز داخلی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در آینده زمینه‌ساز صادرات این محصول به دیگر کشورها نیز باشد.

وی از کشاورزان خواست تا با ادامه همکاری و بهره‌گیری از مشاوره‌های فنی و علمی کارشناسان، به افزایش کیفیت و کمیت محصولات خود بپردازند.

شهبازی افزود: ما به عنوان مدیریت تعاون روستائی، تمام توان خود را برای حمایت از کشاورزان و ارتقاء سطح معیشتی آنان به کار خواهیم گرفت و امیدواریم با همراهی و همدلی همه بخش‌ها، شاهد رشد و توسعه پایدار در بخش کشاورزی استان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع، روند افزایشی خرید کلزا در آذربایجان غربی، نشان‌دهنده تعامل سازنده بین کشاورزان و مراکز خرید است که می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر مناطق کشور نیز باشد، ادامه این روند به طور قطع تأثیر مثبتی بر اقتصاد منطقه و بهبود وضعیت کشاورزی خواهد داشت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×