» اخبار استان » خلع‌ید ۲۱۵۰ هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

خلع‌ید ۲۱۵۰ هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی

تیر 6, 1403۱۰:۴۹ ق٫ظ 30

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی از خلع‌ید ۲۱۵۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تصرف اشخاص قرار گرفته بود خبر داد.

ناصرعتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به تشکیل 15 جلسه شورای اصلی حفاظت از حقوق بیت‌المال در سال گذشته، اظهارکرد: در این جلسات با حضور در برخی حوزه‌های قضایی و بازدیدهای میدانی، 131 مصوبه در خصوص صیانت از حقوق بیت‌المال به اجرا درآمد که یکی از نتایج آن خلع ید از بیش از 2150 هکتار از اراضی ملی بود که مورد تصرف اشخاص قرار گرفته بودند.

وی با تأکید بر ادامه روند صیانت از حقوق بیت‌المال در سال جاری، از تشکیل 8هشت جلسه در این خصوص تاکنون خبر داد و افزود: امسال نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست معزز قوه قضائیه و دولت خدمتگزار، امور مربوط به صیانت از حقوق بیت‌المال با جدیت دنبال می‌شود.

عتباتی در ادامه به وضعیت مناسب و امیدوارکننده دریاچه ارومیه نسبت به دوره‌های قبل اشاره کرد گفت: بخشی از این وضعیت را مربوط به سرانجام رساندن مصوبات و برنامه‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه و بخشی دیگر مربوط به ورود دستگاه قضایی در پیگیری اجرای تصمیمات دانست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به ضرورت تجهیز و امکانات مجموعه جهاد کشاورزی برای پایش و پیشگیری از تغییر کاربری‌ها نیز اشاره و عنوان کرد: با توجه به گستردگی اراضی کشاورزی استان، چند راهبرد دقیق و جدی مورد تأکید این شوراست، از جمله تجهیز امکانات پایش جهاد کشاورزی با دستور استاندار محترم.

وی در پایان به تثبیت اراضی زراعی به عنوان راهبرد اصلی در صیانت از حقوق بیت‌المال و مردم پرداخت و بیان داشت: با تلاش‌های قرارگاه شهید سلیمانی، تاکنون 70 درصد اراضی کشاورزی تثبیت شده است تا به اختلافات بین زارعان پایان بخشد. در کنار آن، بر اساس بررسی‌های کمیسیون رفع تداخلات، 200 هزار هکتار از اراضی که در گذشته ملی اعلام شده بودند به عنوان زمین زراعی مشخص شده‌اند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×