» اخبار استان » دانش‌آموزان در ارومیه تمام‌قد پای انقلاب ایستاده‌اند
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی

دانش‌آموزان در ارومیه تمام‌قد پای انقلاب ایستاده‌اند

آبان 13, 1402۱۲:۴۲ ب٫ظ 50

راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه امروز با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان و با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، امسال راهپیمایی ۱۳ آبان در حالی برگزار شد که ملت ایران نفرت و کینه بزرگی از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در دل داشتند و به هر طریقی می‌خواستند صدای خود را در راستای حمایت از مردم فلسطین به گوش جهانیان برسانند.

در این میان، خیابان شهید عطایی، بعثت و خیابان‌ها منتهی به میدان ولایت‌فقیه میزبان نفربه‌نفر و قدم‌به‌قدم دانش‌آموزان و مردان و زنانی بود که هر گام خود را به یاد شهدای انقلاب و تاریخ آذربایجان بر می‌داشتند تا گام‌هایشان به یاد آن شهدا استوارتر باشد.

هنوز نیم ساعت تا آغاز مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان باقی‌مانده بود و میدان ولایت‌فقیه ارومیه مملو از جمعیتی بود که از چهره آنان لبخند رضایت می‌بارید که نشان از عقد اخوت میان مردم این شهر بود که انقلابشان را در هیچ برهه‌ای تاکنون تنها نگذاشته بودند.

دانش‌آموزان دهه هشتادی و نودی در همان ابتدا و قبل از آغاز مراسم با دردست‌داشتن پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی، تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی با دادن شعارهای انقلابی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» با آرمان‌های نظام بیعت کردند.

مردم ارومیه با وجود فشارهای اقتصادی هنوز پای انقلابشان مانده‌اند

کنار یکی از دانش‌آموزان که پلاکارد «ما و ذلت؟ هرگز!» در دست داشت و فریاد «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» سر داده بود رفتم و از علت حضور در این راهپیمایی پرسیدم که این دهه هشتادی حال خوب خود را این‌گونه توصیف کرد: وقتی اتحاد و همبستگی مردم ارومیه را می‌بینم ازته‌دل خوشحال می‌شوم که هنوز با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌های مختلف پایبند نظام و انقلابشان هستند.

سلما دیگر دانش‌آموزی بود که تصویر حاج‌قاسم سلیمانی را در دست داشت و چون شاهد مصاحبه خبرنگار با دوستش بود جلو آمد و گفت: امروز به میدان آمده‌ایم تا ضمن بیعت با امام و شهدا به رژیم صهیونیست ثابت کنیم کودکان مظلوم فلسطین تنها نیستند و اگر مقام معظم رهبری دستور صادر کند جان خودمان را فدای آنان می‌کنیم.

آغاز مراسم راهپیمایی در ارومیه

با صدای تکبیر مراسم آغاز می‌شود، قدم‌ها یکی از یکی استوارتر و محکم‌تر به سمت خیابان امام خمینی (ره) حرکت می‌کنند تا این مسیر را تا میدان انقلاب استوار و مقتدرانه ادامه دهند.

در کنار دانش‌آموزان، پیرزنان و پیرمردها و کودکان یک تا پنج‌ساله هم دیده می‌شد که با شور و اشتیاق این مسیر را در هوای سرد طی می‌کردند.

اگر به ۴۴ سال قبل برگردم بازم هم به انقلاب اسلامی رای می‌دهم

در ادامه مسیر، پیرزن خوش‌سیما و خوش‌رویی را که سروصورت خود را با شال پشم پوشانده می‌بینم و علت حضورش را با این سن‌وسال می‌پرسم، پیرزن می‌گوید: برای انقلاب و وفاداری به نظام آمده‌ام و بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم، اگر با دیگر نظرم را در مورد این نظام بپرسند پاسخم همان جواب ۴۴ سال پیش است که برای پیروزی انقلاب رأی مثبت دادم.

وی بیان کرد: این انقلاب برای من، تو و همه ملت ایران است و تا پای جان، دلداده فرمان رهبرم هستم.

فرشاد محمدی که از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و اصالتاً نیز اهل شهرستان سلماس است در گفتگو با خبرنگار حرف رک اظهار کرد: حضور امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان اعلام این نکته به استکبار جهانی است که همچنان آگاهی، شناخت و درک در میان دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد و تحت هیچ شرایطی از هویت ملی و دینی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی افزود: راهپیمایی ۱۳ آبان نشان‌دهنده آن است که راه امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت و ملت ایران تحت هر شرایطی در صحنه حضور پیدا و از منافع کشور و ملت‌های مظلوم دفاع خواهند کرد.

پرچم ایران همیشه بالا است

محدثه دختر هشت‌ساله ارومیه که پرچم سه‌رنگ ایران را در دست داشت و کنار مادربزرگش شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌داد در گفتگو با خبرنگار حرف رک اظهار کرد: آمده‌ام تا بگویم پرچم ایران همیشه بالا است و کسی جرئت براندازی آن را ندارد.

برادر محدثه در ادامه صحبت‌های خواهرش گفت: هدف از آمدن ما به راهپیمایی ۱۳ آبان این است که به دنیا نشان دهیم، دانش‌آموزان به همراه این جمعیت شده‌ایم ما، و ما نیز تا آخرین قطره خونمان پای نظام و انقلابمان می‌مانیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×