» پیشخوان » دانشجویان باید راه شهدای دانشجو را ادامه دهند
پیشخوان - میاندوآب
رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی:

دانشجویان باید راه شهدای دانشجو را ادامه دهند

آذر 16, 1402۳:۲۵ ب٫ظ 30

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی گفت: امروز بر دانشجویان وظیفه است که با کسب علم نافع و قدرت دشمن‌شکن، راه شهدای دانشجو را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود اصغری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و علم پژوهان، اظهار کرد: ۱۶ آذر، روز دانشجو یادآور رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های دانشجویان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی با اشاره به چرایی نام‌گذاری ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو، افزود: قبل از انقلاب و در وضعیت خفقانی که حاکم بر جامعه بود، عده‌ای دانشجویان در دانشگاه تهران توسط دژخیمان شاه و درحالی‌که می‌خواستند حرف از حق و حقایق بزنند، به دستور مستقیم شاه به گلوله بسته شدند و خون پاک آنها در صحن دانشگاه جاری شد و این روز به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شد.

وی با تأکید بر هوشیاری و بصیرت دانشجویان و بهره‌مندی دانشجویان از وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا، گفت: دانشجویان باید زندگی‌نامه شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو را مطالعه کرده و ببینند که آنها چه مرام و خواسته‌هایی داشتند.

اصغری با اشاره به سابقه تاریخی مبارزات دانشجویان با رژیم پهلوی، تصریح کرد: دانشجویان امروز باید متوجه باشند که آن عزیزان در راه اسلام و ولایت از جان خود گذشتند و این یک نکته مهم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز بر دانشجویان وظیفه است که با کسب علم نافع و قدرت دشمن‌شکن، راه شهدای دانشجو را ادامه دهند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×