» اخبار استان » دستگیری مجرم سایبری در اشنویه
دستگیری مجرم سایبری
اخبار استان - اشنویه - پیشخوان
فرمانده انتظامی اشنویه خبر داد:

دستگیری مجرم سایبری در اشنویه

خرداد 19, 1403۹:۴۰ ق٫ظ 50

فرمانده انتظامی اشنویه گفت: مجرم سایبری که با انتشار تصاویر خصوصی افراد به همراه تهمت زدن به آنها، آرامش اجتماعی مردم را به خطر انداخته بود دستگیر شد.

علی توکلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «حرف‌رک»، اظهار کرد: در طرح امنیت فضای سایبر، با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس فتا شهرستان اشنویه در یک عملیات ضربتی ادمین کانال هتاک به نوامیس مردم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه افزود: در تحقیقات فنی به‌عمل‌آمده مشخص شد نامبرده از شماره سیم‌کارت نزدیکان خود اقدام به بازگشایی کانال  و با این خیال خام که هیچ‌وقت به چنگال قانون نخواهد افتاد فعالیت می‌کرده است.

وی با تشریح نوع فعالیت این متهم در فضای مجازی عنوان کرد: متهم با ایجاد کانالی بنام تیمار در بستر روبیکا اقدام به جذب مخاطب کرده بود و در آن کانال عکس‌های دختران و پسران را با عناوین مبتذل بارگذاری و منتشر می‌‌کرد.

توکلی با اشاره به این که متهم چگونه به عکس‌های طعمه‌های خود می‌رسید، اظهار داشت: متهم این عکس‌ها را از بسترها و شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام، تلگرام و غیره همراه با مشخصات افراد جمع کرده و همراه با تهمت ناروا زدن به صاحبان عکس‌ها آنها را پخش و منتشر می‌کرد.

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی گردید تا مراحل قانونی طی شود.

توکلی با اشاره به این که پلیس هیچ‌گونه مماشاتی با مجرمان سایبری نخواهد کرد، افزود: افرادی که به فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی ادامه دهند، دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه ادامه داد: از شهروندان محترم درخواست داریم هرگز شماره‌های شخصی و سیم‌کارت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و از انتشار عکس‌های شخصی خود به همراه مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.

گفتنی است چندی پیش کانال تلگرامی تیمارستان مجازی نیز که فعالیت‌های مشابهی داشت و عکس‌های شخصی دختران و پسران منطقه از مهاباد، اشنویه، بوکان، پیرانشهر و غیره را منتشر می‌کرد، توسط پلیس فتای شهرستان اشنویه این کانال از دسترس خارج شد و فعالیت مجرمانه صاحبان کانال نیز متوقف گشت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×