» پیشخوان » دفاع مقدس سمفونی زیبای اتحاد، معنویت و ایثار
پیشخوان - میاندوآب

دفاع مقدس سمفونی زیبای اتحاد، معنویت و ایثار

مهر 6, 1402۸:۲۱ ق٫ظ 50

معنویت، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جبهه‌های جنگ تحمیلی موج می‌زد و این همان موضوعی بود که در هشت سال دفاع مقدس در محاسبات دشمن نمی‌گنجید.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، انقلاب نوپای اسلامی ایران تازه شکل‌گرفته بود، ارتش سازماندهی لازم را نداشت و سپاه هم تازه شکل‌گرفته بود.

در این شرایط صدام به تحریک و پشتیبانی استکبار جهانی جنگی را علیه مردم ایران اسلامی شروع کرد که در روی کاغذ همه تحلیل‌گران نظامی و سیاسی دنیا، عراق را پیروز می‌دانستند اصلاً شاید اگر بر اساس عده و عده نظامی هم به موضوع نگاه کنیم، در این شرایط اصلاً در خیال آدمی نمی‌گنجد که ایران در مقابل عراق بتواند ایستادگی کند.

اما جنگ بر خلاف معادلات سیاسی و نظامی به‌پیش رفت و رزمندگان اسلام به برکت نیروی معنویت و ایمان و اعتقاد به قدرت الهی، اتحاد و تبعیت از ولایت و ایثار و از خودگذشتگی کاری کردند که تمام معادلات را بر هم زد و این همان چیزی بود که در هیچ معادله نظامی و سیاسی نمی‌گنجد.

نیروی معنویت و ایمان و اعتقاد به قدرت الهی، اتحاد و تبعیت از ولایت و ایثار و از خودگذشتگی و دعاخوانی و مناجات خوانی قبل از عملیات را نمی‌توان در هیچ جنگ دیگری تصور کرد و این وجه متمایز دفاع مقدس بود که در آن حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیفتاد.

بر اساس معادلات سیاسی و نظامی باید عراق پیروز جنگ هشت‌ساله می‌شد؛ اما امدادهای غیبی و رشادت‌های رزمندگان اسلام همه معادلات نظامی و سیاسی را بر هم زد و عراقی که از تمام امکانات و تجهیزات برخوردار بود به نتیجه‌ای نرسید.

شکوه معنویت، اتحاد و ایثار در جبهه‌های جنگ

در این زمینه نیز یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با رهبری‌های داهیانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و با ایثارگری و رشادت در مقابل دشمنان ایستادند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.

حجت‌الاسلام مهدی صادقی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس معنویت موج می‌زد، گفت: تکنولوژی و قدرت در پیروزی تأثیر دارد؛ ولی آن چیزی که تأثیر اصلی و مهم را دارد، معنویت است و همین موضوع نیز از رموز موفقیت و پیروزی در دوران دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه ایثار و اتحاد از دیگر رموز موفقیت در دوران دفاع مقدس بود، افزود: دفاع مقدس پر از جلوه‌های زیبای معنویت، ایثار و جانبازی بود و این ویژگی‌ها در همه ابعاد آن نقش داشت و خودنمایی می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام و همدلی رمز پیروزی است، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم تا با الگوگیری از دوران دفاع مقدس امروز نیز اتحاد و وحدت خود را حفظ کنیم.

دفاع مقدس، دانشگاه معنویت، ایثار و از خودگذشتگی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس و رزمندگان اسلام، اظهار کرد: روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جبهه‌های جنگ تحمیلی موج می‌زد و این همان فرهنگ و موضوعی بود که در هشت سال دفاع مقدس در محاسبات دشمن نمی‌گنجید.

سرهنگ پاسدار محمد پیری افزود: همین روحیه ایثار و شهادت‌طلبی است که سبب شد تا دشمنان در مقابل رزمندگان اسلام سر تعظیم فرود آوردند.

وی با بیان اینکه معنویت، ایثار و از خودگذشتگی در جبهه‌ها متجلی بود، گفت: ایمان به خدا، معنویت، اتحاد و تبعیت از ولایت رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با تأکید بر اینکه باید از دفاع مقدس درس و الگو بگیریم، تصریح کرد: دفاع مقدس به ما آموخت که چگونه بر سر آرمان‌ها بمانیم و امروز نیز همه وظیفه داریم با الگوگیری از دفاع مقدس بر سر آرمان‌های خود پایدار باشیم.

نباید از آثار دفاع مقدس غفلت کرد

دفاع مقدس، برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی ما است و گنجینه عظیمی است که باید استخراج شود و مردم از آن استفاده کنند.

نباید از آثار دفاع مقدس غفلت کرد؛ دفاع مقدسی که آبرو، حیثیت و اقتدار ما و منشأ بالندگی ما بوده و در هشت سال دفاع مقدس از آبرو، حیثیت، عزت و قرآن، اسلام، نظام، مردم و تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم .

وحدت و همدلی ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تجلی یافت و همه دست‌به‌دست هم داده و از کشور و میهن اسلامی دفاع کردند و امروز نیز باید با الهام‌گیری از دوران دفاع مقدس، با وحدت و همدلی در راستای پیشرفت و توسعه میهن اسلامی قدم برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×