» اجتماعی » دمای هوا در آذربایجان غربی کاهش می‌یابد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان غربی مطرح کرد:

دمای هوا در آذربایجان غربی کاهش می‌یابد

مهر 7, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 00

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و با توجه به فعالیت سامانه‌های تراز میانی جو، تا اواخر امروز در برخی نقاط استان شاهد افزایش ابر، رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و با توجه به فعالیت سامانه‌های تراز میانی جو، تا اواخر امروز در برخی نقاط استان شاهد افزایش ابر، رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

وی افزود: با افزایش گرادیان فشاری، سرعت وزش باد در نیمه‌جنوبی استان بیشتر شده و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد.

صابری بیان کرد: امشب به دلیل شمالی شدن جریانات هوا، کاهش دما در سطح استان آغاز شده و این روند تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. همچنین، دمای فعلی ارومیه ۲۱ درجه سلسیوس بوده و حداقل دمای امشب ۸ درجه خواهد بود.

وی همچنین به وزش بادهای شدید در مناطق جنوبی استان اشاره کرد و گفت:احتمال وقوع گرد و خاک در این سامانه وچود دارد و این وضعیت می‌تواند در برخی مناطق به ویژه در محورهای مواصلاتی، دید رانندگان را کاهش دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

گفتنی است علاوه بر این، کاهش دما به خصوص در مناطق کوهستانی استان می‌تواند باعث بروز سرمازدگی در برخی محصولات کشاورزی شود. به کشاورزان توصیه می‌شود که تمهیدات لازم را برای محافظت از محصولات حساس به سرما اتخاذ کنند.

بر اساس این گزارش، فعالیت سامانه‌های بارشی تا اواسط هفته جاری ادامه داشته و شهروندان باید آمادگی لازم برای تغییرات ناگهانی در وضعیت جوی را داشته باشند.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی، این شرایط جوی ممکن است به طور موقت بر کیفیت هوای استان، به‌ویژه در مناطق جنوبی و کوهستانی، تأثیر بگذارد. توصیه می‌شود که شهروندان، به ویژه افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، در صورت بروز گرد و خاک از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

علاوه بر این، کشاورزان و باغداران نیز باید با توجه به پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و تغییرات دمایی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات خود در نظر بگیرند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×