» اخبار استان » دوم بهمن نماد غیرت دینی مردم ارومیه است
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

دوم بهمن نماد غیرت دینی مردم ارومیه است

بهمن 2, 1402۸:۰۴ ق٫ظ 70

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه دوم بهمن ۵۷ نماد غیرت دینی و استقامت مردم ارومیه است.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، حماسه دوم بهمن را نماد غیرت دینی و استقامت مردم دانست و اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه آذربایجان‌غربی در دوم بهمن سال ۵۷، ظلم‌ستیزی خود را به جهانیان نشان دادند و این روز را به یادمانی بی‌بدیل از این خطه کشور در تاریخ ثبت کردند.

وی با بیان اینکه، حجت‌الاسلام حسنی، نقش بی‌بدیلی در ساماندهی و رهبری قیام مردمی در این استان بر علیه شاه را ایفا کردند، گفت: مردم مبارز ارومیه با هدایت‌های این روحانی بزرگ، توانستند در اوج خفقان رژیم ستم‌شاهی، حماسه بزرگی را در این روز خلق کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به توپ بسته‌شدن مسجد و همچنین آغاز مبارزه مسلحانه برای نخستین‌بار در کشور از ارومیه بود که باید اطلاع‌رسانی گسترده شود تا مردم با ایثار مردم این شهر بیش‌ازپیش آشنا شوند.

ذاکر با بیان اینکه، مردم ارومیه روحیه ظلم‌ستیزی خود را در طول تاریخ همواره با عناوین مختلف نشان داده‌اند، گفت: در این روز، مسجد اعظم ارومیه مورد هدف نظامیان طاغوت قرار گرفت و این امر سبب آگاه شدن مردم و پی‌بردن آنها به ماهیت پلید رژیم ستم‌شاهی شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، این حماسه باید به نسل جدید منتقل و تبیین شود، اظهار کرد: دوم بهمن به‌عنوان نماد ایستادگی مردم ارومیه مقابل رژیم ستم‌شاهی بود که باید زنده نگه داشته شود.

به گزارش حرف رک؛ در تاریخ مبارزه‌های انقلابی مردم ارومیه برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی روزهای بزرگی چون خرداد ۱۳۴۲، ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز، ۱۷ شهریور تهران و ۱۳ آبان و سایر ایام ثبت شده است و دوم بهمن ارومیه در زمره این روزهای تاریخی قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی از اوایل دهه ۴۰ نمازجمعه را در زادگاه خود اقامه کرد و در پوشش این مراسم عبادی، مبارزه‌های سیاسی – انقلابی خود را سازماندهی و عمق بخشید.

این مبارز نستوه پس از پیروزی انقلاب، آذربایجان و کردستان را که مورد تاخت‌وتاز گروه‌هایی چون حزب دموکرات، کومله و خلق مسلمان قرار گرفته بود نجات داد.

مرحوم شیخ غلامرضا حسنی با بسیج مردم ضد تجزیه‌طلبان، یک‌تنه در برابر همه آنان ایستاد و به همین سبب مورد حقد و کینه دشمن واقع شد و چند بار نیز ترور شد؛ اما از همه آنها جان سالم بدر برد.

دشمن که از وی دست‌بردار نبود در یک اقدام هماهنگ و جدی از طریق رسانه‌های ارتباط‌جمعی به ترور شخصیت او دست زد و از این جهت خاطره‌ها و مبارزه‌های ملاحسنی در نوع خود به حق می‌تواند در سطح ایران بی‌نظیر یا حداقل کم‌نظیر باشد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×