» اجتماعی » دیدار رئیس دادگستری با جانباز 70 درصد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
در ارومیه صورت گرفت:

دیدار رئیس دادگستری با جانباز 70 درصد

تیر 8, 1403۱۱:۱۵ ق٫ظ 40

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی امروز با جانباز 70 درصد دفاع مقدس دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، به مناسبت هفته قوه قضائیه، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی، به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، عصر روز پنج‌شنبه 7 تیر ماه با حضور در منزل جانباز 70 درصد دفاع مقدس، یوسف طالب مرندی، از صبر و استقامت وی و خانواده‌اش تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

در این دیدار ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ضمن دلجویی از یوسف طالب مرندی جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران عزیز اسوه و الگوی استقامت و پایداری هستند.

وی افزود: این یادگاران دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار، غیرت ایرانی اسلامی را به نمایش گذاشته و با تاسی از نهضت عاشورا و علمدار کربلا، درس شجاعت، وفا و پایمردی را درس دادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بعثی بیافتد.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی خانواده جانبازان را هم الگوی صبر نامید و گفت: خانواده مکرم جانبازان هم با درک بالا و همتی بلند زینب‌وار در کنار قهرمانان خود ایستاده‌اند و سال‌ها رنج و سختی پرستاری و مراقبت از جانبازان خود و میهن را بر دوش کشیده‌اند، مثل خانواده جانباز یوسف طالب مرندی که 43 سال است این سختی‌ها و رنج‌ها را متحمل می‌شوند و این جانباز قطع نخاعی را به شایستگی پرستاری و تیمار می‌کنند.

عتباتی خطاب به این جانباز و رزمنده دفاع مقدس گفت: کار بی‌نظیر شما با هیچ چیزی قابل مقایسه و ارزش‌گذاری نیست و شما عزیزان در تاریخ ایران جاودانه هستید و دیدار شما عزیزان روحیه جهاد و تلاش را برای هر انسان آزاده‌ای القا می‌کند.

وی بر اهمیت حمایت همه‌جانبه از جانبازان و خانواده‌های آنان تاکید کرد و افزود: حمایت از جانبازان تنها وظیفه‌ای بر عهده دولت نیست، بلکه جامعه نیز باید با تمام توان در کنار این عزیزان باشد. ایجاد تسهیلات ویژه، ارائه خدمات درمانی مناسب و بهبود شرایط زندگی جانبازان، از جمله اقداماتی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

عتباتی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در بین نسل جوان تاکید کرد و گفت: جانبازان و ایثارگران نمادهای زنده ایثار و مقاومت هستند و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ ارزشمند به نسل‌های بعدی منتقل شود و آموزش و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و یادآوری فداکاری‌های جانبازان می‌تواند انگیزه و الهام‌بخش جوانان در مسیر حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

در پایان این دیدار رئیس‌کل دادگستری استان و همراهانش، آرزوی سلامتی و تندرستی برای جانباز عزیز یوسف طالب مرندی و همه جانبازان میهن اسلامی از درگاه خداوند متعال داشتند و ابراز امیدواری کردند که با تلاش‌های مستمر و حمایت‌های بیشتر، شرایط بهتری برای این قهرمانان ملی فراهم شود.

سوابق و نقش یوسف طالب مرندی

یوسف طالب مرندی، رزمنده دوران دفاع مقدس، در سال 1360 در مناطق عملیاتی ارومیه مجروح و به درجه جانبازی بیش از 70 درصد نائل آمده است و اکنون 43 سال است که متحمل رنج و الم ناشی از جراحت‌های دوران جنگ می‌باشد، ولی با روحیه‌ای مثال زدنی بر تمامی ارزش‌ها و اعتقادات خود پایبند و عاشق نظام و رهبری فرزانه انقلاب است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×