» پیشخوان » راه‌اندازی مراکز تخصصی ناباروری و پیشگیری از سقط‌جنین در خوی
پیشخوان - خوی

راه‌اندازی مراکز تخصصی ناباروری و پیشگیری از سقط‌جنین در خوی

تیر 30, 1402۲:۴۱ ب٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 50

معاون فرمانداری خوی گفت: از مهم‌ترین اقدامات فرمانداری در راستای جوانی جمعیت راه‌اندازی مراکز تخصصی ناباروری و پیشگیری از سقط‌جنین بوده است.  

به گزارش حرف رک به نقل از آذرباخیش؛ سید جواد ساجدی نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خوی در جلسه کارگروه جوانی جمعیت با ارائه گزارش اقدامات فرمانداری دراین‌خصوص در شهرستان خوی تشریح کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات فرمانداری خوی با همکاری دانشکده علوم پزشکی خوی افتتاح دو مرکز تخصصی ناباروری در بیمارستان امام خمینی (ره) و راه‌اندازی مرکز پیشگیری از سقط‌جنین در این شهرستان است.

 وی ادامه داد: تشکیل ۳۳۰ پرونده در اداره راه و شهرسازی برای تحویل زمین به خانواده‌های دارای چند فرزند و همچنین تحویل زمین رایگان به خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو و برگزاری مراسم ازدواج ۵۵ زوج جوان، از اقدامات ویژه فرمانداری خوی بوده است.

 ساجدی گفت: برگزاری همایش کوه‌پیمایی – پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره جوانی جمعیت و همچنین برگزاری برنامه‌های آموزشی با موضوع ازدواج آسان، ترویج فرزندآوری در سطح شهرستان، تجلیل از خانواده‌های دارای چند فرزند، تجلیل از فعالان عرصه جوانی از دیگر اقدامات مؤثری هستند که فرمانداری در راستای فرزندآوری در شهرستان از ابتدای سال جدید انجام داده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان خوی با اعلام اینکه بحران موجود در سطح کشور ازدواج، سقط‌جنین و کاهش رشد جمعیت است اظهار داشت: ستاد اجرایی برنامه‌های جوانی جمعیت با همکاری هم توانستند بافرهنگ سازی نمودار رشد موالید در شهرستان خوی را روبه‌رشد تغییر و تعداد طلاق را کاهش دهند.

 این مقام مسئول ضمن تأکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت توسط همه نهادها و مسئولین ذی‌ربط یادآور شد: برای حل بحران کاهش جمعیت باید بافرهنگ سازی و حمایت از جوانان برای ازدواج آسان و افزایش فرزندآوری اقدامات اساسی و جدی بدون فوت وقت و کوتاهی انجام شود و هر مسئولی که در این زمینه کوتاهی کرد باید مؤاخذه شود چرا که جوانی جمعیت یعنی رشد و تعالی کشور و پیری جمعیت این رشد را متوقف می‌کند.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×