» اخبار استان » رسیدگی به ۵۹۲۷ پرونده تخلفات اقتصادی
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی خبر داد:

رسیدگی به ۵۹۲۷ پرونده تخلفات اقتصادی

خرداد 8, 1403۰:۱۵ ق٫ظ 20

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به پنج هزار و ۹۲۷ پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی شده است.

حسین نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳، تاکنون به پنج هزار و ۹۲۷ پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی شده است، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی یک سازمان نظارتی و اجرایی در ایران بوده که وظیفه آن رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و صنفی است و این سازمان به منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و ایجاد تعادل در بازار فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی دیگر همکاری نزدیک دارد، این همکاری‌ها شامل تبادل اطلاعات، انجام بازرسی‌های مشترک و پیگیری هماهنگ پرونده‌های تخلف است و هدف از این همکاری‌ها افزایش کارآیی و اثربخشی نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات اقتصادی، بهداشتی و قاچاق است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از تعداد پنج هزار و 927 پرونده، چهار هزار و ۴۲۰ پرونده در بخش کالا و خدمات، یک هزار و ۲۹۶ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۲۱۱ پرونده نیز مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه، افراد متخلف، محکوم به پرداخت دو هزار و ۷۰۷ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال جریمه نقدی شده‌اند، افزود: گزارش‌های واحدهای گشت سیار با حضور دستگاه‌های نظارتی و متولیان بازار در سال جاری شامل ۵۳۱ اکیپ گشت و سه هزار و ۲۳۶ بازرسی بوده است که از این تعداد بازرسی‌های انجام شده، حدود دو هزار و ۴۵ پرونده تشکیل و میزان محکومیت برای متخلفان ۷۴ میلیارد ریال بوده است.

نجف‌زاده بیان کرد: همچنین ضبط کالاها و ارز قاچاق، تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور کردن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف، توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق و حبس به‌جای جریمه نقدی از دیگر مجازات‌هایی است که در این استان برای متخلفان اقتصادی صادر شده است.

وی تاکید کرد: همکاری مردم در ارسال گزارش‌ها می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و بهداشت عمومی استان ایفا کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×