» اخبار استان »  رشد سرانه آموزشی در آذربایجان غربی
اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی مطرح کرد:

 رشد سرانه آموزشی در آذربایجان غربی

مرداد 5, 1403۰:۳۵ ق٫ظ 10

  مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از تخصیص اعتبارات و رشد سرانه آموزشی استان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته، ۷,۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه سرانه آموزشی استان اختصاص یافت و برای سال جاری نیز رشد ۴۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

پیام صدقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از تخصیص اعتبارات و رشد سرانه آموزشی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته، ۷,۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه سرانه آموزشی استان آذربایجان غربی اختصاص یافت و برای سال جاری نیز رشد ۴۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

صدقی بیان کرد: برای توسعه سرانه آموزشی، تلاش می‌شود تا به آذربایجان غربی کمک شود. چندین ردیف بودجه نیز از ملی به استانی منتقل شده است که می‌تواند به افزایش اعتبارات این استان در بخش مدرسه‌سازی کمک کند.

وی افزود: در زمینه مولدسازی املاک و دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی که مصوبه سفر شهید جمهور است، تلاش می‌شود تا تعهدات انجام‌شده در آذربایجان غربی به نتیجه برسد.

صدقی از رشد چشمگیر تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در استان خبر داد و اذعان کرد: خیرین یاور و همکار ما هستند و تعهدات خیرین در این استان ۳۰۰ درصد رشد داشته است. خیرین استانی و ملی کارهای بزرگی در این منطقه انجام داده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی به استفاده از منابع و اعتبارات مختلف اشاره کرد و گفت: سایر ردیف‌های اعتباری از جمله ماده ۱۳ و ۱۸ قانون شوراهای آموزش‌وپرورش، ظرفیتی است که در صورت ابلاغ آیین‌نامه اجرایی می‌شود و می‌توان برای مدرسه‌سازی هزینه‌کرد.

صدقی با اشاره به استفاده از محل اعتبارات مالیاتی عنوان کرد: نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از اعتبارات مالیاتی هستیم.

وی یادآور شد: استاندار آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای برای رفع کاستی‌های فضای آموزشی دارد و عملکرد نهضت مدرسه‌سازی در این استان فراتر از تعهدات استانی در شورای آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی یادآور شد: آذربایجان غربی درگذشته طولانی از کمبود فضای آموزشی رنج‌برده و همواره در جمع استان‌های با کمترین میزان سرانه فضای آموزشی قرار داشته است. هرچند در سال‌های اخیر برای رفع این مشکل گام‌هایی برداشته شده است، اما تلاش بیشتر دراین‌خصوص ضروری است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×