» اخبار استان » رشد چشمگیر معاملات بورس ارومیه در تیرماه
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیر تالار منطقه‌ای بورس آذربایجان‌غربی خبر داد:

رشد چشمگیر معاملات بورس ارومیه در تیرماه

مرداد 1, 1403۱۱:۳۰ ق٫ظ 40

مدیر تالار منطقه‌ای بورس آذربایجان‌غربی گفت: تالار منطقه‌ای ارومیه در تیر ماه 1403 با ثبت معاملات چشمگیر اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم به ارزش بیش از یک تریلیون ریال، نشان از رونق و پویایی بازار سرمایه در این استان داشت.

وحید جوادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، اظهار کرد: در تیر ماه سال 1403، تالار منطقه‌ای ارومیه میزبان معاملاتی چشمگیر و پر رونق بود.

وی تصریح کرد: در این ماه، تعداد 208 میلیون و 319 هزار و 379 اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش یک تریلیون و هفت میلیارد و 637 میلیون و 402 هزار و 28 ریال در این تالار مورد معامله قرار گرفت، این میزان معامله نشان‌دهنده فعالیت پویا و مستمر سرمایه‌گذاران و کارگزاران در بازار سرمایه استان آذربایجان غربی است.

مدیر تالار منطقه‌ای بورس آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این ماه، 60 درصد از معاملات انجام‌شده مربوط به خرید و 40 درصد مابقی مربوط به فروش بوده است که این توزیع معاملات نشان‌دهنده اقبال خوب سرمایه‌گذاران به خرید اوراق و سهام شرکت‌ها و همچنین بازدهی مثبت بازار است.

وی تصریح کرد: در تالار ارومیه، 10 کارگزار از 13 ایستگاه معاملاتی فعال، اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم بیش از 182 شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند که در این میان، نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند با انجام معاملاتی به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال، توانست 35 درصد از کل ارزش معاملات تالار ارومیه را به خود اختصاص دهد و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد.

جوادی عنوان کرد: در تیرماه، سهام شرکت سیمان تهران با بیش از 40 میلیارد ریال معامله، 4 درصد از ارزش کل معاملات تالار ارومیه را به خود اختصاص داد. این حجم معامله نشان‌دهنده اعتماد بالای سرمایه‌گذاران به عملکرد و آینده شرکت سیمان تهران است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، شاخص کل بازار بورس با 128 هزار و 212 واحد افزایش نسبت به پایان ماه گذشته به رقم 2 میلیون و 43 هزار و 980 واحد رسید و همچنین، شاخص کل بازار فرابورس با 414 واحد افزایش به رقم 22 هزار و 294 واحد دست یافت.که این رشد شاخص‌ها، نشان‌دهنده وضعیت مثبت و پایدار بازار سرمایه در استان است.

جوادی به برنامه‌ها و اهداف آینده نیز اشاره کرد و گفت: هدف ما در تالار بورس ارومیه، ایجاد بستری مطمئن و شفاف برای سرمایه‌گذاران است تا با اطمینان خاطر بتوانند به معامله و سرمایه‌گذاری بپردازند، به همین منظور، برنامه‌های متعددی برای بهبود زیرساخت‌ها و افزایش آگاهی عمومی از بازار سرمایه در دست اجرا داریم، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، افزایش تعداد ایستگاه‌های معاملاتی و توسعه خدمات آنلاین اشاره کرد.

وی تاکید کرد: از تمامی سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به بازار سرمایه دعوت می‌کنیم تا با حضور فعال خود، به پویایی و رشد بیشتر بازار سرمایه استان کمک کنند و همچنین، از تمامی کارگزاران محترم می‌خواهیم با تلاش و پشتکار بیشتر، به ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان بپردازند.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×