» اخبار استان » رشد ۱۲ درصدی اشتغال در بخش صنعت
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی مطرح کرد:

رشد ۱۲ درصدی اشتغال در بخش صنعت

تیر 14, 1403۹:۰۶ ق٫ظ 40

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از اشتغال ۲۳۰۰ نفر در بخش صنعت استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی واحدهای صنعتی ۲۳۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شدند و این رقم نشان‌دهنده ۱۲ درصد افزایش اشتغال در مقایسه با سال گذشته است.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به توسعه صنعت در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: صنعت در استان آذربایجان غربی از پیشران‌های توسعه محسوب می‌شود و این حوزه نه‌تنها حمایت از تولید را به همراه دارد، بلکه با رسیدن واحدهای صنعتی به اهداف توسعه‌ای و صادراتی نیز مفید است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال جاری، بیش از ۲۳۰۰ نفر در صنعت آذربایجان غربی اشتغال داشته‌اند، همچنین در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۵۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: استان آذربایجان غربی در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ شاهد جهش چشمگیری در بخش صنعت خود بود و در این مدت ۵۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده که نشان‌دهنده رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی گفت: این مجوزها برای واحدهای صنعتی جدید صادر شده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را به دنبال داشته است.

پرنیان یادآورشد: با راه‌اندازی این واحدها، ۲۳۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شدند و این رقم نشان‌دهنده ۱۲ درصد افزایش اشتغال در مقایسه با سال گذشته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: علاوه بر این، ۲۲۴ فقره جواز تأسیس نیز برای احداث واحدهای صنعتی جدید در استان صادر شده است. پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و راه‌اندازی این واحدها ۹۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دیگر انجام شده و ۶۷۴۶ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۹ واحد صنعتی تولیدی در استان فعال هستند که برای راه‌اندازی آنها بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است. این واحدها زمینه اشتغال ۶۱ هزار و ۴۲۸ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده‌اند.

پرنیان اذعان کرد: در مجموع، ۲ هزار و ۶۲۲ فقره جواز تأسیس دیگر برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان صادر شده است. با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون و ۱۳۳ هزار میلیارد ریال در این طرح‌ها، انتظار می‌رود بیش از ۷۳ هزار نفر شغل جدید ایجاد شود.

وی عنوان کرد: این آمار نشان‌دهنده تعهد دولت به توسعه بخش صنعت در آذربایجان غربی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای ساکنان این استان است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×