» اخبار استان » رشد ۲۱۳ درصدی کشف قاچاق گوشی در آذربایجان غربی 
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی مطرح کرد:

رشد ۲۱۳ درصدی کشف قاچاق گوشی در آذربایجان غربی 

مهر 18, 1403۱۲:۵۳ ب٫ظ 40

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان‌ غربی از رشد ۲۱۳ درصدی کشف قاچاق گوشی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» بابک فرشباف در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، به نقش مهم این پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی در این استان فعالیت‌های چشم‌گیری داشته و در محورهای مختلفی از جمله قاچاق کالا، جرایم اقتصادی و احتکار فعالیت می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی همچنین از راه‌اندازی چهار سامانه هوشمند با ۷۵ زیرشاخه خبر داد و گفت: یکی از این سامانه‌ها، سامانه ارتباط مستقیم با شماره ۰۹۶۳۰۰ است که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در زمینه جرایم اقتصادی مانند اختلاس، احتکار، و فرارهای مالیاتی است.

فرشباف به نتایج برخی از عملیات‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در ۲۴ طرح مختلف، ۱۲۶۸ پرونده با ارزش ریالی ۲۲۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است و همچنین، ۶۷۱ فقره قاچاق کالا کشف شده که عمده‌ترین آن‌ها گوشی‌های موبایل آیفون بوده است.

وی با اشاره کشف ماینرها در آذربایجان غربی عنوان کرد: در حوزه ماینر نیز ۶۲۰ دستگاه کشف و ۲۵ نفر در این حوزه دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این مدت ۲۴ طرح مبارزه با جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، دارو، زمین‌خواری، سوخت، دام و غیره اجرا شده و منجر به تشکیل ۱۲۶۸ پرونده به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی افزود: عمده پرونده‌ها مربوط به قاچاق گوشی‌های تلفن همراه بوده و در این مدت ۵۵۸ دستگاه گوشی به ارزش ۹۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال کشف و ۲۰ نفر دستگیر و پرونده تشکیل شده است.

فرشباف به صدمات قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: تعطیلی مراکز تولیدی، کاهش اشتغال و ضربه به اقتصاد داخلی از بزرگترین آسیب‌های قاچاق است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: برای کنترل خودروهای حامل کالای قاچاق، قرارگاه شهید رومیانی راه‌اندازی شده و در یک سال اخیر ۱۴۳۰ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش ۲۰۲ میلیارد تومان توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی در فضای سایبری و رصد فضای مجازی فعال شده و در این حوزه ۲۰۰۰ مورد بررسی و ۵۶ پرونده به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال در چند ماه اخیر تشکیل شده است.

فرشباف بر فرهنگ‌سازی خرید و استفاده از تولیدات داخلی تأکید کرد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×