» اخبار استان » رشد ۲۹ درصدی اشتغال در آذربایجان‌ غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی خبر داد:

رشد ۲۹ درصدی اشتغال در آذربایجان‌ غربی

مهر 17, 1403۷:۳۰ ق٫ظ 10

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی از افزایش ۲۹ درصدی اشتغال در استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال، مطابق با آخرین به‌روزرسانی در سامانه رصد، برای ۴ هزار و ۱۱۵ نفر در حوزه اصناف .استان شغل ایجاد شده است

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از افزایش ۲۹ درصدی اشتغال در استان خبر داد و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، مطابق با آخرین به‌روزرسانی در سامانه رصد، برای ۴ هزار و ۱۱۵ نفر در حوزه اصناف استان شغل ایجاد شده است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال، تعداد ۱۶۹ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری در صمت استان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

پرنیان ادامه داد: از مجموع ۷ هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صادره، یک‌هزار و ۱۶۳ فقره در حوزه صنوف تولیدی، ۴ هزار و ۱۹۶ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۸۵۷ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۹۱۹ فقره نیز در حوزه خدمات فنی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی همچنین به رشد ۲۹ درصدی اشتغال در حوزه اصناف استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رشد نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر در جهت بهبود وضعیت اشتغال و رونق اقتصادی در استان است.

وی همچنین از صدور ۱۲۴ فقره مجوز توزیع محصولات دخانی در این مدت خبر داد و افزود: این مجوزها به منظور تنظیم بازار و کنترل توزیع محصولات دخانی صادر شده‌اند.

پرنیان از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده بود، خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳، انتخابات ۳۹ اتحادیه صنفی برگزار و رئیس و اعضای هیات مدیره آنها معرفی و پروانه فعالیت آنها صادر شد.

وی در خصوص کارت‌های تجاری نیز اظهار داشت: در طول ۶ ماه گذشته، ۲۱ هزار و ۴۲۱ کارت تجاری در جهت رونق صادرات در مناطق مرزی صادر و تمدید شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: همچنین، ۱۸ هزار و ۸۹۳ فقره کارت مرزنشینی، ۳۳۹ فقره کارت پیله‌وری و ۲ هزار و ۱۸۹ فقره کارت بازرگانی جدید صادر و یا تمدید شده است که این ارقام نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: این اقدامات و تلاش‌ها در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال در استان ادامه خواهد داشت و از تمامی فعالان اقتصادی و صنفی خواست تا با همکاری و مشارکت بیشتر، به توسعه و رونق اقتصادی استان کمک کنند.

پرنیان همچنین به برنامه‌های حمایتی از کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که شامل وام‌های کم‌بهره و مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار می‌باشد. این اقدامات به منظور تشویق جوانان و کارآفرینان به ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار انجام می‌شود.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×