» اجتماعی » رشد ۷۰ درصدی پرونده‌های قاچاق در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی مطرح کرد:

رشد ۷۰ درصدی پرونده‌های قاچاق در آذربایجان غربی

مهر 12, 1403۰:۱۵ ق٫ظ 20

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از رشد ۷۰ درصدی در تعداد پرونده‌های تخلف حوزه کشف کالای قاچاق استان خبر داد.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳، یک هزار و ۴۲۱ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق انجام شده و ۳۷۱ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های تخلف حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در ۶ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

پرنیان ادامه داد: عمده کالاهای کشف شده شامل دخانیات، دارو، کیف و کفش، پارچه و مواد خوراکی و غذایی بوده است. همچنین، در حوزه ارزی، ۲۲۳ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۲۲۳ پرونده تخلف ارزی به ارزش ۸ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال شده است که شامل ۱۸ میلیون و ۳۸ هزار و ۶۴۰ یورو، ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۷۷ درهم، ۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۹۴ لیر و ۵ میلیون و ۲ هزار و ۷۲ یوان می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، از رشد ۴۴ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی در پنج‌ماه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود؛ در این مدت، یک هزار و ۹۱۸ نفر در صنعت استان مشغول به کار شده‌اند.

پرنیان همچنین اشاره کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای همسایه افزایش یافته است. این همکاری‌ها شامل تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه کشف و ضبط کالاهای قاچاق می‌باشد.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی برای بازرسان و نیروهای اجرایی نیز در دستور کار قرار گرفته است تا توانمندی‌های آنان در شناسایی و برخورد با موارد قاچاق افزایش یابد.

پرنیان از رشد ۲۵ درصدی تولیدات صنعتی در استان خبر داد و تاکید کرد: حمایت‌های مالی و تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های توسعه صادرات غیرنفتی در استان با جدیت دنبال می‌شود و تلاش‌ها برای یافتن بازارهای جدید بین‌المللی ادامه دارد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×