» اخبار استان » رشد 61 درصدی معاملات خرید در ارومیه
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیر تالار بورس استان آذربایجان غربی خبر داد:

رشد 61 درصدی معاملات خرید در ارومیه

تیر 16, 1403۸:۱۰ ق٫ظ 10

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی گفت: در هفته منتهی به 13 تیر 1403، تالار منطقه‌ای ارومیه شاهد رشد 61 درصدی معاملات خرید بود که شامل 58 میلیون و 933 هزار و 514 اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی بود.

وحید جوادی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: در هفته منتهی به 13/04/1403، در تالار منطقه‌ای ارومیه تعداد 58 میلیون و 933 هزار و 514 اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش 335 میلیارد و 124 میلیون و 489 هزار و 145 ریال معامله شد.

وی تصریح کرد: از این میزان، 61 درصد مربوط به خرید و بقیه به فروش اختصاص داشت. این میزان معامله نشان‌دهنده رونق نسبی در بازار اوراق بهادار منطقه است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر اقتصاد محلی داشته باشد.

مدیر تالار بورس استان آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: در طول این هفته، در تالار ارومیه 10 کارگزار از 13 ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم 77 شرکت را معامله کردند.

وی تصریح کرد: نمایندگی شرکت کارگزاری فارابی بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با 34 درصد به خود اختصاص داد که این امر نشان‌دهنده عملکرد قوی و اعتماد بالای سرمایه‌گذاران به این کارگزاری است.

جوادی تصریح کرد: همچنین در این هفته، سهام شرکت سیمان تهران با 9.5 درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشت که بیانگر توجه ویژه سرمایه‌گذاران به این صنعت است.

جوادی اظهار کرد: شاخص کل بازار بورس با 15 هزار و 539 واحد افزایش نسبت به هفته قبل به رقم دو میلیون و 100 هزار و 670 واحد رسید که این افزایش نشان‌دهنده بهبود وضعیت بازار و اعتماد سرمایه‌گذاران به آینده اقتصادی است.

مدیر تالار بورس استان آذربایجان غربی اظهار داشت: همچنین، شاخص کل بازار فرابورس با 149 واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم 22 هزار و 154 واحد رسید که این کاهش ممکن است به دلیل برخی نوسانات و تغییرات در تقاضا و عرضه در بازار فرابورس باشد که نیاز به تحلیل دقیق‌تری دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد قابل‌توجه معاملات خرید در این دوره، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران و تقویت اعتماد عمومی به بازار بورس استان در دست اقدام است که این اقدامات شامل برگزاری سمینارهای آموزشی، ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی و افزایش شفافیت در گزارش‌دهی مالی شرکت‌ها است، هدف اصلی این برنامه‌ها، افزایش آگاهی و توانمندسازی سرمایه‌گذاران برای اتخاذ تصمیمات بهتر و دقیق‌تر در بازار سرمایه است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×