» اجتماعی » رفع تداخلات ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

رفع تداخلات ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

دی 11, 1402۱۰:۰۰ ق٫ظ 40

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۶۰۳ پلاک از ابتدای اجرایی‌شدن قانون رفع تداخل شده که مساحت اراضی رفع تداخل شده این پلاک‌ها در سطح ۱۹۹ هزار و ۹۶۹ هکتار است.

مجتبی قلنجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به جایگاه استان از نظر وسعت اراضی، به تبیین دستاوردها و اقدامات انجام‌گرفته در حوزه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان پرداخت و اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۸۲۰ هکتار از اراضی دارای تداخل استان، در حدود یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۳۳۱ هکتار از اراضی ملی و ۷۵۸ هزار و ۶۴۵ هکتار از اراضی غیر ملی تثبیت مالکیت شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با روند کار در طی سال‌های گذشته، بیش از دوبرابر افزایش عملکرد با تعداد ۶۳۴ پلاک که نشان از همت دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان جهت اتمام این مهم را دارد، داشتیم.

قلنجی تأکید کرد: فرایند اجرای رفع تداخلات اراضی در شهرستان‌های شوط، ماکو، نقده و اشنویه به اتمام رسیده است و به‌زودی در سطح شهرستان‌های شاهین‌دژ، سلماس، مهاباد، چهاربرج، میاندوآب و پلدشت نیز به اتمام می‌رسد و تا پایان سال هم در چند تا از شهرستان‌ها نیز روند اجرای این طرح تسریع و به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: امیدواریم با این حرکت جهادی و روبه‌جلو تا آخر سال تمامی پرونده‌های مربوط به کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شود و هیچ پلاک بلاتکلیفی در استان وجود نداشته باشد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به کاشت محصل پاییزه نخود در استان تصریح کرد: پنج هزار هکتار زمین در استان طی سال جاری به کشت نخود پاییزه اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش حرف رک؛ استان آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی اعم از باغی و زراعی است که انواع محصولات به میزان ۶.۵ تن سالانه از این اراضی برداشت می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×