» اجتماعی » رفع مشکلات مسکن در ارومیه ضروری است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
فرماندار ارومیه:

رفع مشکلات مسکن در ارومیه ضروری است

مهر 2, 1403۱۱:۰۰ ق٫ظ 00

فرماندار ارومیه گفت: ضروری است مشکلات و عقب ماندگی بخش مسکن شهرستان احصاء و مرتفع شود.

غلامحسین عماری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ بر لزوم احصاء و رفع مشکلات و عقب‌ماندگی‌های بخش مسکن تأکید کرد و اظهار داشت: ضروری است که مشکلات مربوط به لوله‌گذاری گاز و آب و فاضلاب در شهر جدید گلمان به سرعت حل و فصل شود.

وی بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خودمالکی برای تأمین مسکن تأکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا شاهد رشد در حوزه پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات مسکن در سطح شهرستان باشیم این امر می‌تواند به بهبود شرایط مسکن و کاهش دغدغه‌های مردم کمک کند.

فرماندار ارومیه در ادامه، از دستگاه‌های مرتبط خواست تا در جهت تسریع در تکمیل مساکن نهضت ملی هم‌افزایی داشته باشند و گفت: همکاری بین نهادهای مختلف می‌تواند تأثیر چشمگیری بر پیشرفت پروژه‌ها داشته باشد.

وی با ابراز تأسف از وضعیت مقاوم‌سازی مساکن روستایی در شهرستان، تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه پیشرفت قابل قبولی نداریم و باید اقداماتی جدی‌تری در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی انجام دهیم. این مسئله نه‌تنها به امنیت جانی و مالی ساکنان کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش کیفیت زندگی در روستاها خواهد شد.

عماری به اهمیت مشارکت مردم در این فرآیند اشاره کرد و گفت: جلب مشارکت مردمی و افزایش آگاهی‌ها درباره اهمیت مقاوم‌سازی می‌تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت مسکن روستایی داشته باشد، ما باید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم تا به هدف نهایی، یعنی تأمین مسکن ایمن و مناسب برای تمامی شهروندان، دست یابیم.

وی در ادامه به لزوم توجه به زیرساخت‌های مرتبط با مسکن اشاره کرد و گفت: بهبود زیرساخت‌ها نظیر شبکه‌های آب، برق و فاضلاب، نه‌تنها تأثیر مستقیم بر کیفیت زندگی ساکنان دارد، بلکه نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصادی شهرستان ایفا می‌کند با ایجاد شرایط مطلوب، می‌توانیم شاهد افزایش تولید مسکن و کاهش مشکلات موجود باشیم.

عماری همچنین به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در خصوص توزیع عادلانه تسهیلات مسکن اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی صحیح و متوازن در این زمینه می‌تواند به جلوگیری از بروز تبعیض‌ها و نابرابری‌ها کمک کند. ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه اقشار جامعه از امکانات موجود بهره‌مند شوند و این امر نیازمند همکاری همه جانبه نهادهای دولتی و خصوصی است.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×