» اخبار استان » پیرانشهر » روز دانشجو روز رابطه‌شناسی بین علم و قدرت است
پیرانشهر - پیشخوان
رئیس دانشگاه پیام نور پیرانشهر:

روز دانشجو روز رابطه‌شناسی بین علم و قدرت است

آذر 16, 1402۸:۱۶ ب٫ظ 30

رئیس دانشگاه پیام نور پیرانشهر گفت: روز دانشجو روز رابطه‌شناسی بین علم و قدرت است با دانش و آگاهی پیشرفت و تعالی کشور را به‌عنوان یک حق مطالبه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک » به نقل از پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز حمزه حاجی رئیس دانشگاه پیام نور گفت: واژه دانشجو، به‌اندازه کرامت و تقدس علم و دانش، پر معنا و با اهمیت است؛ به‌ویژه در جامعه ما، مقام شامخ «دانشجو» از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

وی افزود: دانشجویی یک مقطع و یک دوره زمانی خاص نیست و صرفاً عنوانی برای ورود به یک‌طبقه اجتماعی در جامعه به‌شمار نمی‌آید؛ بلکه دانشجویی، یک مکتب و مسیری مهم برای تحقق آرمان‌های بلند کشور به‌حساب می‌آید.

حمزه حاجی در ادامه بیان کرد: دانشجویان، محور تعلیم، تربیت و پژوهش‌اند و نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور بر عهده دارند. به همین جهت، دانشگاه از جمله مهم‌ترین و حساس‌ترین مراکزی به شمار می‌رود که در استقلال یا وابستگی کشور تأثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که اولاً  مهد علم، باور، اندیشه‌ورزی، تحقیق و پژوهش باشد و ثانیاً نماد آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی ملت است.

رئیس دانشگاه پیام نور پیرانشهر در ادامه اظهار کرد: به همین خاطر است که ملت بزرگ ایران دوشادوش مسئولان، به دانشجویان آگاه و مومن خود می‌بالد؛ دانشجویانی که در عرصه‌های مختلف برای پیشرفت و اعتلای میهن اسلامی همه سرمایه‌های ارزشمند خود را تقدیم آستان الهی نموده‌اند.

وی افزود: یکی از مناسبت‌های مبارک و سرنوشت‌ساز در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ۱۶ آذرماه؛ روز دانشجو است. شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲؛ سالروز شهادت سه دانشجوی پاک‌باخته این مرزوبوم است که در جریان اعتراض به سفر معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به‌پاخاسته بودند و این روز، «روز دانشجو» نام گرفت و سندی بر استکبارستیزی، استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی، آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی دانشجویان ایرانی شد.

حاجی گفت: دانشجویان آگاه، بیدار و شجاع با نثار خون سرخ خود درخت تنومند و همیشه سرسبز آزادی و استقلال را در این کشور آبیاری کردند تا فردایی بهتر بدون وابستگی و استثمار برای آیندگان رقم بزنند. این روز مبارک از آن زمان تاکنون، همواره یادآور مبارزات خستگی‌ناپذیر، رشادت‌ها و ایثار و فداکاری‌های این قشر فرهیخته برای تحقق آرمان‌های بزرگ ایران اسلامی است.

وی با اشاره به قدرت مطالبه‌گری دانشجو در جامعه گفت: روز دانشجو، به معنای واقعی کلمه روز علم و آگاهی در خصوص مسائل و مشکلات جامعه و ارزیابی وضعیت کشور در ابعاد گوناگون است. در واقع، شانزده آذر، روز مطالبه‌گری، نقد منصفانه، بیان مشکلات، ارائه راهکار برای حل مسائل، بررسی نقاط ضعف و قوت کشور، روز دفاع از حقوق ملت و در یک‌کلام روز دفاع از کشور و آرمان‌های بزرگ مردم است. در این روز، همه نگاه‌ها به دانشگاه و دانشجویان است و همگان بر اهمیت این روز واقف‌اند و آن را ارج می‌نهند.

وی افزود: به یک معنا، روز دانشجو، روز رابطه شناسی بین علم و قدرت است از این منظر که دانشجویان در این روز، با دانش و آگاهی پیشرفت و تعالی کشور را به‌عنوان یک حق، مطالبه کنند و مسئولان نیز، به‌عنوان یک وظیفه، خود را در برابر مردم و دانشگاهیان، نسبت به عملکردشان پاسخگو بدانند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×