» اجتماعی » خرید 350 هزار تن گندم مازاد در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

خرید 350 هزار تن گندم مازاد در آذربایجان‌غربی

مرداد 1, 1403۸:۴۶ ق٫ظ 10

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال روند خرید گندم از کشاورزان استان بسیار مطلوب بوده و تاکنون حدود 350 هزار تن گندم مازاد نیاز کشاورزان خریداری شده است.

خسرو شهبازی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار داشت: امسال روند خرید گندم از کشاورزان استان بسیار مطلوب بوده و تاکنون حدود 350 هزار تن گندم مازاد نیاز کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به فعالیت 72 مرکز خرید گندم در سطح استان، خاطرنشان کرد: این مراکز به طور مداوم و با تمام توان در حال فعالیت هستند تا خرید گندم از کشاورزان به بهترین شکل ممکن صورت گیرد، هدف ما این است که تمامی کشاورزان بتوانند محصول خود را با بهترین قیمت به فروش برسانند و از این طریق، رضایت آنها را جلب کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین افزود: سال گذشته، 683 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که این میزان خرید، یک رکورد تاریخی را برای استان به ثبت رساند، امسال نیز با توجه به شرایط مساعد جوی و حداقل سن‌زدگی در محصول گندم، پیش‌بینی می‌شود که همچون سال گذشته در تولید و خرید محصول گندم از کشاورزان رکوردشکنی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: علاوه بر آن، برنامه‌های حمایتی متعددی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ارائه تسهیلات بانکی با نرخ بهره پایین، تأمین بذر و کود با کیفیت و همچنین آموزش‌های فنی و تخصصی برای بهبود کیفیت تولید اشاره کرد.

شهبازی ادامه داد: در سال جاری، برای بهبود فرآیند خرید گندم و کاهش مشکلات احتمالی، سیستم‌های الکترونیکی و فناوری‌های نوین در مراکز خرید به کار گرفته شده است، این اقدام باعث تسهیل در روند خرید و پرداخت به کشاورزان خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش تولید گندم در استان، افزود: تلاش ما بر این است که با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و بهره‌گیری از تجارب متخصصان، بازدهی مزارع گندم را افزایش دهیم، همچنین، توسعه آبیاری تحت فشار و استفاده بهینه از منابع آبی از دیگر برنامه‌های ما برای بهبود عملکرد کشاورزی در استان است.

شهبازی در پایان اظهار داشت: تمام تلاش ما در جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بر این است که با همکاری و همیاری کشاورزان، بتوانیم تولید گندم را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و نیازهای داخلی استان و کشور را به بهترین شکل ممکن تأمین کنیم، از تمامی کشاورزان دعوت می‌کنیم که با مراجعه به مراکز خرید تعیین شده، محصول خود را به فروش برسانند و از تسهیلات و خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×