» اجتماعی » زلزله ۳/۱ ریشتری شهرستان خوی را لرزاند 
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو

زلزله ۳/۱ ریشتری شهرستان خوی را لرزاند 

مهر 17, 1402۹:۵۵ ب٫ظ 70

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی گفت: زلزله ۳/۱ ریشتر زرآباد شهرستان خوی را لرزاند.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار حرف رک اظهار کرد: امروز ۱۷ مهرماه ساعت ۲۰:۳۸ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳/۷ ریشتر زرآباد شهرستان خوی را لرزاند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این زمین لرزه در عمق ۶ کیلومترق زمین رخ داده است، بیان کرد: ارزیابان جمعیت هلال‌احمر در حال ارزیابی خسارات احتمالی هستند.

وی تصریح کرد: طبق تماس با خانه‌های هلال روستایی و دهیاران خسارتی گزارش نشده است.

محبوبی بیان کرد: هلال‌احمر آذربایجان غربی در شعب خوی، چایپاره و چالدران همچنین پایگاه‌های امداد و نجات سراسر استان در آماده‌باش کامل است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ سال گذشته، برای اهالی شهرستانی خوی، سال پرلرزه‌‌ای بوده است.

۱۳ مهرماه سال گذشته، ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر شمال استان آذربایجان غربی شهرستان خوی را لرزاند، بار دیگر بیست و هشتم دی‌ماه، زمین‌لرزه‌ای 5.4 ریشتری خواب را از چشم مردم خوی گرفت؛ آخرین بار هشتم بهمن بود که زلزله ۵.۹ ریشتری اهالی خوی را به خیابان کشاند و پس‌لرزه‌های این زلزله هنوز ادامه دارد.

13 مهرماه سال گذشته نخستین زلزله خوی را لرزاند

در زلزله سیزدهم مهرماه سال گذشته در خوی، هیچ شهروندی فوت نشد البته یک هزار و ۱۰۰ نفر مصدوم شدند و بیش از 500 واحد مسکونی هم آسیب دید. اما بعد از گذشت چهار ماه آواربرداری در مناطق زلزله‌زده به طور کامل اتمام یافته بود و بیش از 63 درصد از واحدهای مسکونی شهری و روستایی بازسازی شده بودند.

28 دی‌ماه برای بار دوم، زلزله خوی را تکان داد

درحالی‌که پس‌لرزه‌های زلزله قبلی هنوز ادامه داشت، ساعت ۱۸:۲۵ دقیقه 28 دی‌ماه یازدهمین پس‌لرزه به قدرت ۵.۴ ریشتر، خوی را تکان داد.

هفت هزار خانوار با جمعیت حدود ۲۸ هزار نفر متأثر از این زلزله شدند و روستای وار و شهر فیرورق بیشترین تخریب را داشتند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×