» اخبار استان » زینب‌وار در برابر سختی‌ها بایستید
اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی
مادر شهیدان اسلامیان:

زینب‌وار در برابر سختی‌ها بایستید

مهر 5, 1403۱:۳۲ ب٫ظ 10

مادر شهیدان رشید و جابر اسلامیان با تأکید بر وصیت‌های فرزندانش، از جوانان امروز خواست تا زینب‌وار در برابر سختی‌ها بایستند و با ایمان و استقامت، راه اسلام و انقلاب را ادامه دهند.

مادر شهیدان رشید و جابر اسلامیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، با نگاهی مملو از غرور و اشک‌آلود به یاد پسرانش اظهار کرد: رشید، یکم مرداد سال 1338 و جابر در سال 1336 در روستای باروق، در شهرستان میاندوآب به دنیا آمد.

وی تصریح کرد: فرزندانمان از همان کودکی پر جنب‌وجوش و دلسوز بودند پدرشان، علی، یک کاسب زحمت‌کش بود و ما به امید روزهایی بهتر، او را بزرگ کردیم رشید و جابر، هرچند در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت، اما از همان ابتدا روحیه‌ای مقاوم و پایبند به اصول داشتند.

وی با اشاره به سال‌های جوانی رشید ادامه می‌دهد: سال 1359 بود که رشید با دختری پاکدامن ازدواج کرد هنوز مدت زیادی از این ازدواج نگذشته بود که خداوند پسری به او عطا کرد. هرچند که شاید کمتر کسی بتواند درد دوری و غم جبهه را در دل تازه‌دامادی احساس کند، اما رشید از همان ابتدا عاشق انقلاب و امام بود و به این مسیر ایمان داشت.

جبهه و مقاومت در برابر کفر؛ انتخاب رشید

مادر شهیدان اسلامیان با صدایی لرزان از عشق پسرانش به جبهه و انقلاب این چنین گفت: رشید جبهه را انتخاب کرد، نه برای فرار از مسئولیت‌هایش، بلکه برای مبارزه با کفر و نجات کشورش. او همیشه می‌گفت که ما ملت ایران به سلاح ایمان مسلحیم و هیچ‌گاه تسلیم شرق و غرب نخواهیم شد. همین باور بود که او را به جبهه کشاند تا با نیروهای عراقی بجنگد و به دفاع از کشور بپردازد.

وی افزود: هر دو پسرم به من وصیت کردند که هرگز برایشان اشک نریزم، آنها می‌گفتند؛ افتخار کنید، چرا که فرزندتان به درگاه خداوند تحفه‌ای ناقابل هدیه می‌کند همیشه به ما تأکید داشتند که باید در برابر سختی‌ها زینب‌وار بایستیم و ایمانمان را قوی نگه داریم.

وصیت به قرآن و زینب‌وار ایستادگی کردن

مادر شهید رشید اسلامیان به یاد وصیت‌های پسرش ادامه داد: جابر همیشه قرآن را سرلوحه کارهایش قرار می‌داد وصیت کرد که ما هم باید در همه کارهایمان به قرآن عمل کنیم و همیشه خودمان را در حضور خداوند بدانیم. او اعتقاد داشت که راه امام خمینی (ره) همان راه تعالی اسلام است و ما باید با همه وجود از آن حمایت کنیم.»

تربیت فرزند در راه اسلام؛ امانت‌داری همسر رشید

این مادر شهید با بغضی در گلو و نگاهی به گذشته گفت: رشید از همسرش خواسته بود که فرزندمان را در راه اسلام تربیت کند.

وی می‌دانست که تربیت یک فرزند صالح در این دوران، مهم‌تر از هر چیز دیگری است. همسرش در این مدت تمام تلاشش را کرده تا پسرمان را در راهی که رشید خواستار آن بود، پرورش دهد.

مادر شهیدان رشید و جابر اسلامیان در پایان صحبت‌هایش خطاب به جوانان امروز گفت: راهی که رشید و هزاران شهید دیگر برای ما باز کردند، مسیر استقامت و ایمان است امیدوارم که جوانان ما همچنان این راه را ادامه دهند و هرگز از اسلام و انقلاب فاصله نگیرند رشید جانش را فدای ایران و اسلام کرد و من به او افتخار می‌کنم.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×