» اجتماعی » ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در بادکی ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی خبر داد:

ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در بادکی ارومیه

مهر 15, 1403۹:۱۸ ق٫ظ 00

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: با آغاز ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز در روستای بادکی ارومیه، گامی مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی این منطقه برداشته شد.

پیام صدقی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، از آغاز ساخت یک باب مدرسه خیرساز ۱۲ کلاسه در روستای بادکی ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این مدرسه با مساحت زیربنایی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و محوطه‌سازی حدود ۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان گفت: این پروژه شامل ۲۰۰ مترمربع دیوارکشی و احداث یک سرایداری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های مالی خیرین تاکید کرد: پروژه‌های مشابه در مناطق محروم می‌توانند تاثیرات مثبتی در کاهش مشکلات آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در طول ۲۶ سال فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز، بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه با ۸ هزار کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است.

صدقی افزود: این مدارس، که بیشتر آنها در مناطق کم‌برخوردار و روستایی ساخته شده‌اند، نقش بسزایی در افزایش دسترسی به امکانات آموزشی در استان داشته‌اند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که مشارکت خیرین نه تنها به افزایش تعداد مدارس کمک می‌کند، بلکه از نظر کیفیت ساخت و تجهیز مدارس نیز باعث ارتقای سطح آموزش و پرورش در منطقه می‌شود.

صدقی تصریح کرد: توجه به نیازهای دانش‌آموزان و فراهم کردن فضاهای آموزشی مناسب از اولویت‌های اصلی این اداره کل است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی همچنین خاطرنشان کرد: همکاری خیرین در ساخت مدارس به ویژه در مناطق محروم، ضمن کاهش فاصله آموزشی بین شهر و روستا، باعث ایجاد فرصت‌های تحصیلی برابر برای همه دانش‌آموزان می‌شود.

وی تاکید کرد: در این راستا برنامه‌هایی برای جذب مشارکت‌های بیشتر در دست اجراست و علاوه بر ساخت مدرسه، توجه ویژه‌ای به تامین تجهیزات آموزشی و فناوری‌های نوین برای مدارس روستایی وجود دارد.

صدقی افزود: انتظار می‌رود با تکمیل پروژه‌های در دست ساخت، شاهد کاهش معضلاتی نظیر کمبود فضاهای آموزشی، تراکم بالای کلاس‌ها و مشکلات زیرساختی در روستاهای استان باشیم.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×